W I kwartale 2011 r. produkcja autobusów w Polsce osiągnęła poziom 785 szt. To o 96 szt. więcej niż przed rokiem (+ 13,93%).
Wzrost zawdzięczamy zarówno wyższej sprzedaży autobusów w Polsce (wzrost o 79 szt. / + 42% w porównaniu do I kwartału 2010 r.), jak i powoli rosnącemu eksportowi (wzrost o 57 szt. / + 10,32% w porównaniu do I kwartału 2010 r.). O jego rosnącej sile świadczy fakt awansu Solarisa z trzeciego miejsca w eksportowym rankingu na pierwsze miejsce na liście producentów. Łącznie w I kwartale br. firma z Bolechowa wytworzyła 219 autobusów oraz 5 trolejbusów, co łącznie daje sumę 224 pojazdów dla komunikacji miejskiej.
Drugie miejsce, minimalnie przegrywając z Solarisem, zajęło po trzech miesiącach br. Volvo Polska, które wyprodukowało łącznie 217 autobusów, czyli o 62 szt. więcej niż przed rokiem (+ 40,00%). Wśród nich najwięcej powstało autokarów, co jest wyraźną różnicą w porównaniu z I kwartałem 2010 r. Na tak dobre wyniki wpłynęła zarówno powracająca koniunktura na autokary na europejskim rynku, jak i nowa propozycja Volvo.
Trzecie miejsce w produkcyjnym rankingu ma MAN. W I kwartale br. fabrykę w Sadach opuściło 167 kompletnych autobusów miejskich, czyli o 54 szt. więcej niż przed rokiem (+ 47,78%).
I czwarte miejsce w produkcyjnym rankingu zajmuje Scania Production Słupsk. W ciągu trzech miesięcy br. szwedzka firma zmontowała 89 pojazdów - o 127 szt. mniej niż rok temu (- 58,79%).
Szwedzka marka zamyka I ligę producentów w Polsce, którą od pozostałych graczy dzieli dość spora różnica. Na piątej pozycji znajduje się Kapena z wynikiem 43. wyprodukowanymi autobusami, a za nim jest Autosan (25 szt.) i CMS (również 25 szt.).
Wzrost zawdzięczamy zarówno wyższej sprzedaży autobusów w Polsce (wzrost o 79 szt. / + 42% w porównaniu do I kwartału 2010 r.), jak i powoli rosnącemu eksportowi (wzrost o 57 szt. / + 10,32% w porównaniu do I kwartału 2010 r.). O jego rosnącej sile świadczy fakt awansu Solarisa z trzeciego miejsca w eksportowym rankingu na pierwsze miejsce na liście producentów. Łącznie w I kwartale br. firma z Bolechowa wytworzyła 219 autobusów oraz 5 trolejbusów, co łącznie daje sumę 224 pojazdów dla komunikacji miejskiej.
Drugie miejsce, minimalnie przegrywając z Solarisem, zajęło po trzech miesiącach br. Volvo Polska, które wyprodukowało łącznie 217 autobusów, czyli o 62 szt. więcej niż przed rokiem (+ 40,00%). Wśród nich najwięcej powstało autokarów, co jest wyraźną różnicą w porównaniu z I kwartałem 2010 r. Na tak dobre wyniki wpłynęła zarówno powracająca koniunktura na autokary na europejskim rynku, jak i nowa propozycja Volvo.
Trzecie miejsce w produkcyjnym rankingu ma MAN. W I kwartale br. fabrykę w Sadach opuściło 167 kompletnych autobusów miejskich, czyli o 54 szt. więcej niż przed rokiem (+ 47,78%).
I czwarte miejsce w produkcyjnym rankingu zajmuje Scania Production Słupsk. W ciągu trzech miesięcy br. szwedzka firma zmontowała 89 pojazdów - o 127 szt. mniej niż rok temu (- 58,79%).
Szwedzka marka zamyka I ligę producentów w Polsce, którą od pozostałych graczy dzieli dość spora różnica. Na piątej pozycji znajduje się Kapena z wynikiem 43. wyprodukowanymi autobusami, a za nim jest Autosan (25 szt.) i CMS (również 25 szt.).
Produkcja autobusów w Polsce w I kw. 2011 r.
Producent | I kw. 2011 | proc. | I kw. 2010 |
Solaris Bus & Coach | 219 | 31,79 proc. | 151 |
Volvo Polska | 217 | 31,49 proc. | 155 |
MAN Bus Sp. z o. o. | 167 | 24,24 proc. | 113 |
Scania Production Słupsk | 89 | 12,92 proc. | 216 |
Kapena | 43 | 6,24 proc. | 7 |
inni | 50 | 7,26 proc. | 47 |
RAZEM | 785 |
100 proc. | 689 |
Źródło: JMK analizy rynku transportowego |
Więcej w serwisie www.infobus.pl