Na liniach obsługiwanych w Ingolstadt przez nowe autobusy hybrydowe zostaną optymalnie wykorzystane zalety konstrukcyjne tych pojazdów, między innymi dzięki zastosowaniu podzespołów Audi. Mniejszy hałas generowany przez napęd elektryczny oraz zdecydowanie niższe zużycie paliwa stanowią niewątpliwie zaletę dla pasażerów, przechodniów i środowiska. Eksploatacja autobusu MAN Lion’s City Hybrid w warunkach ruchu miejskiego o dużym natężeniu wykazuje znacznie większą efektywność w porównaniu z najnowocześniejszym autobusem miejskim z silnikiem wysokoprężnym o tradycyjnej konstrukcji.
Podczas uroczystości przekazania nowych autobusów Lechner powiedział: „Jesteśmy dumni, że miasto Ingolstadt wybrało innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w naszych autobusach miejskich MAN Lion’s City Hybrid.“
Zakłady komunikacji miejskiej z Ingolstadt na podstawie uchwały rady nadzorczej przeprowadziły ogólnoeuropejskie postępowanie o udzielenie zamówienia na dostawę autobusów hybrydowych, w ramach którego wybrana została firma MAN.
Federalne ministerstwo środowiska przekazało na zakup nowych ekologicznych autobusów kwotę w wysokości blisko 200.000 euro.
„Ingolstadt podjęło właściwą decyzję o zakupie autobusów hybrydowych“, powiedziała sekretarz stanu Ursula Heinen-Esser podczas uroczystości przekazania kluczyków do nowych pojazdów. „W ten sposób zakłady komunikacji miejskiej Ingolstadt nie tylko przyczyniają się do poszanowania środowiska, ale także zwiększają atrakcyjność komunikacji autobusowej.“
Po wieloletnich pracach badawczo-rozwojowych oraz intensywnych testach prowadzonych w laboratoriach i na drogach miejski autobus hybrydowy MAN Lion‘s City Hybrid został w 2011 roku wprowadzony do produkcji seryjnej. W Niemczech i w wielu ważnych metropoliach europejskich autobus ten jest już ważnym elementem systemów komunikacji. Autobusy te powstają w zakładach MAN Bus w Starachowicach oraz Sadach pod Poznaniem.