Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
IVECO, marka pojazdów użytkowych Grupy Iveco, oraz Plus, globalny lider rewolucyjnych rozwiązań autonomicznej jazdy, ogłosiły dzisiaj zakończenie wstępnej fazy pilotażowego programu autonomicznego drogowego transportu ciężarowego, obejmującej głęboką integrację rozwiązań inżynierskich i testy na zamkniętym torze.

Na tym etapie potwierdzono techniczną wykonalność projektu oraz możliwości samochodu ciężarowego IVECO S-WAY z systemem PlusDrive, a także jego gotowość do następnej ważnej fazy programu pilotażowego, czyli testów na drogach publicznych. IVECO i Plus przygotowują w ten sposób uruchomienie produkcji najpierw pojazdów półautonomicznych, a następnie także w pełni autonomicznych.

Marco Liccardo, Chief Technology & Digital Officer w Grupie Iveco, powiedział: „Nasz pilotażowy projekt realizowany wspólnie z Plus przyspiesza postępy w projektowaniu coraz bardziej zautomatyzowanego samochodu ciężarowego. Wykorzystując bogate doświadczenia IVECO w segmencie pojazdów użytkowych oraz pozycję Plus jako lidera technologii autonomicznej jazdy, rozwijamy nasze możliwości w zakresie opracowania, a następnie komercjalizacji nowej generacji innowacyjnych i bezpieczniejszych zrównoważonych rozwiązać transportowych.To fascynujący okres dla naszych firm, naszych klientów oraz całej branży ciężarowego transportu drogowego”.

„Nasza zdolność do bezpiecznego, opartego na współpracy oraz szybkiego przejścia z fazy wstępnej do testów na drogach publicznych jest możliwa dzięki znacznemu doświadczeniu Plus we wdrażaniu technologii autonomicznej jazdy u klientów i partnerów. W połączeniu z kompetencjami produkcyjnymi Grupy Iveco zapewnia to skuteczność naszemu partnerstwu. Nie możemy się już doczekać rozpoczęcia testów na drogach publicznych w całej Europie, które pozwolą nam zebrać doświadczenia w świecie rzeczywistym i przygotować się do uruchomienia produkcji” - powiedział Shawn Kerrigan, Co-Founder and COO Plus.

Pierwsze testy na drogach publicznych, z udziałem kierowców czuwających nad bezpieczeństwem, będą przeprowadzane w kliku krajach Europy, w tym w Austrii, Niemczech, Włoszech i Szwajcarii. Zróżnicowanie terenu i jego ukształtowania, pogoda oraz różne scenariusze jazdy pomogą w dalszym rozwijaniu możliwości i funkcji technologii autonomicznej jazdy Plus.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Impel Group
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
BARIBAL Group
3D Center Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.