Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Jaguar Land Rover został partnerem firmy Pramac, światowego lidera w sektorze energetycznym, by opracować przenośny, zeroemisyjny magazyn energii, zasilany przez używane akumulatory z Jaguara I-PACE.

Określana jako Off Grid Battery Energy Storage System (ESS) technologia firmy Pramac, zawierająca litowo-jonowe komórki z akumulatora Jaguara I-PACE pobrane z prototypów i pojazdów testowych, dostarcza zeroemisyjną energię tam, gdzie dostęp do głównego źródła zasilania jest ograniczony lub niedostępny.

To pierwsza współpraca będąca częścią planów Jaguara Land Rovera, dotyczących stworzenia nowych modeli biznesowych ekonomii cyrkularnej dla akumulatorów samochodowych. W ramach zobowiązania do osiągnięcia zeroemisyjności do roku 2039 firma będzie uruchamiać programy, które zapewnią drugie życie i inne zastosowania dla swoich akumulatorów z pojazdów elektrycznych.

Zastosowanie tych akumulatorów po zużyciu ich w pojeździe jest możliwe dlatego, że zaprojektowano je według najwyższych standardów, dzięki czemu mogą być bezpiecznie użytkowane w wielu sytuacjach wymagających niskiego zużycia energii, gdy kondycja akumulatora spadnie poniżej rygorystycznych wymagań pojazdu elektrycznego. Podaż używanych akumulatorów do zastosowań stacjonarnych, takich jak magazynowanie energii odnawialnej, może przekroczyć 200 gigawatogodzin rocznie do 2030 roku, tworząc globalną wartość ponad 30 miliardów dolarów.

JLR Pramac
Flagowy magazyn energii ma pojemność do 125 kWh – więcej niż wystarczającą do pełnego naładowania wielokrotnie nagradzanego, całkowicie elektrycznego SUV-a Jaguara I-PACE lub do zasilania typowego domu jednorodzinnego przez cały tydzień. Firma Pramac bezpośrednio wykorzystuje ponownie do 85% akumulatora dostarczonego przez Jaguar Land Rover w ramach jednostki magazynującej, w tym moduły i okablowanie. Pozostałe materiały są poddawane recyklingowi i wracają do łańcucha dostaw.

Zasilany panelami solarnymi mechanizm jest samowystarczalnym rozwiązaniem, które składa się z systemu akumulatorów połączonego z dwukierunkowym konwerterem oraz powiązanymi systemami zarządzania sterowaniem. Urządzenia dostępne do wynajmu komercyjnego są wyposażone w złącza type 2 z dynamiczną kontrolą i mocą wynoszącą do 22 kW AC, by umożliwić ładowanie pojazdów elektrycznych.

System Off Grid Battery ESS zostanie również wdrożony w największym na świecie Jaguar Land Rover Experience Centre w Johannesburgu w RPA, aby pomóc temu miejscu w radzeniu sobie z przerywanymi dostawami energii z sieci.

- Przejście do elektrycznej przyszłości, w której ramach Jaguar stanie się w pełni elektryczny od 2025 roku, a pierwszy w pełni elektryczny model Land Rovera przewidywany jest na 2024 rok, jest integralną częścią naszej strategii zrównoważonego rozwoju poprzez opracowanie kompleksowego ekosystemu EV – od akumulatorów po ładowanie. Obejmuje to nasze wysiłki na rzecz umożliwienia innowacji technicznych i biznesowych w zakresie ponownego wykorzystania akumulatorów, dając im drugie życie w kolejnych aplikacjach. Nasza współpraca z firmą Pramac jest dowodem na to, że możliwe jest dostarczanie energii o zerowej emisji dzięki połączeniu odnawialnych źródeł energii i używanych akumulatorów. Dzięki testom w Walencji zespół Jaguar TCS Racing pokazał, jak możemy zainspirować cały ekosystem do dalszego badania synergii i potwierdzenia realnych rozwiązań dla czystej energii - mów François Dossa, Executive Director for Strategy & Sustainability, Jaguar Land Rover.

Mieliśmy zaszczyt współpracować blisko z Jaguar Land Rover, który jest niezwykle pomocnym partnerem na naszej drodze do stworzenia solidnego produktu i konkurencyjnego rozwiązania wykorzystującego używane moduły EV. Wnosi to nowy element do naszej historii zrównoważonego rozwoju jako producenta energooszczędnych i zmniejszających emisję dwutlenku węgla technologii. Cieszymy się na dalszą współpracę z firmą Jaguar Land Rover i dostarczanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie infrastruktury ładowania w celu wspierania elektryfikacji ich przodujących w swojej klasie pojazdów - podsumowuje Danny Jones, Director w Pramac.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MESH Works Inc.
Mondi Simet Sp. z o.o.
GABEC
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
Impel Group