Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Spółka joint venture Ford Motor i południowokoreańskiego SK Innovation, zajmująca się akumulatorami do pojazdów elektrycznych, ma działać nie tylko w Ameryce Północnej ale i w Europie.

W maju tego roku Ford ogłosił, że spółka jv SK Innovation od połowy tej tekady XXI wieku ma produkować około 60 gigawatogodzin rocznie w ogniwach akumulatorowych i modułach macierzy. Współpraca, która wciąż wymaga sfinalizowania, obejmuje plany utworzenia dwóch fabryk w Ameryce Północnej.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani tym wspólnym przedsięwzięciem i wykroczy ono poza Amerykę Północną” - powiedział Hau Thai-Tang, dyrektor ds. platformy produktowej i operacyjny Forda na konferencji JP Morgan. „Z pewnością będzie rozszerzone na Europę”.

Thai-Tang nie podał kiedy, kiedy joint venture otworzy fabrykę w Europie a SK Innovation odmówiło komentarza.

Globalny plan Forda dotyczący pojazdów elektrycznych przewiduje co najmniej 240 GWh pojemności ogniw akumulatora do 2030 r., co odpowiada około 10 fabrykom, powiedział wcześniej Thai-Tang. Z tego około 140 GWh będzie potrzebne w Ameryce Północnej, a pozostałe 100 GWh w innych regionach - w tym w Europie i Chinach.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
GABEC