W środę wieczorem rzecznik GM Europe potwierdził, że wpłynęły trzy oferty: Fiata, kanadyjsko-austriackiej Magny oraz firmy RHJ International.
Chętni do przejęcia udziałów w Oplu są również dilerzy tej marki, którzy w ostatni piątek zadeklarowali, że gotowi są objąć ponad 10 proc. akcji. (..)
Najwięcej kontrowersji budzi propozycja Fiata, ponieważ związkowcy, bardzo silni w Niemczech, obawiają się, że niesie ona za sobą znaczące cięcia zatrudnienia. Są zdecydowanymi zwolennikami wyboru Magny, która też nie ukrywa, że zmniejszenie liczby pracowników jest nie do uniknięcia.
(..) Propozycja Magny ma jedną wadę. Udziałowcem Opla stałby się bowiem rosyjski państwowy bank Sbierbank. Ma on większościowy pakiet rosyjski producenta samochodów GAZ (ta firma chciałaby stworzyć joint venture z Magną i Oplem). Sbierbank robi to na wyraźne polecenie premiera Władimira Putina. Branżowym inwestorem Opla miałby w tej wersji stać się GAZ, który sam znajduje się na krawędzi bankructwa, a związek z Oplem pomógłby mu w dokonaniu wielkiego skoku technologicznego.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Chętni do przejęcia udziałów w Oplu są również dilerzy tej marki, którzy w ostatni piątek zadeklarowali, że gotowi są objąć ponad 10 proc. akcji. (..)
Najwięcej kontrowersji budzi propozycja Fiata, ponieważ związkowcy, bardzo silni w Niemczech, obawiają się, że niesie ona za sobą znaczące cięcia zatrudnienia. Są zdecydowanymi zwolennikami wyboru Magny, która też nie ukrywa, że zmniejszenie liczby pracowników jest nie do uniknięcia.
(..) Propozycja Magny ma jedną wadę. Udziałowcem Opla stałby się bowiem rosyjski państwowy bank Sbierbank. Ma on większościowy pakiet rosyjski producenta samochodów GAZ (ta firma chciałaby stworzyć joint venture z Magną i Oplem). Sbierbank robi to na wyraźne polecenie premiera Władimira Putina. Branżowym inwestorem Opla miałby w tej wersji stać się GAZ, który sam znajduje się na krawędzi bankructwa, a związek z Oplem pomógłby mu w dokonaniu wielkiego skoku technologicznego.
Więcej w "Rzeczpospolitej".