Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
4 października 2023 r. Komisja Europejska formalnie wszczęła dochodzenie, które ma ustalić czy importowane pojazdy elektrycznych (BEV) z Chin nie są subsydiowane.

Dochodzenie najpierw ustali, czy łańcuchy wartości pojazdów BEV w Chinach czerpią korzyści z nielegalnego subsydiowania oraz czy subsydiowanie to powoduje lub grozi spowodowaniem szkody gospodarczej dla producentów tego typu pojazdów w UE. Jeżeli oba stwierdzenia okażą się prawdziwe, w dochodzeniu zbadane zostaną prawdopodobne konsekwencje i wpływ środków na importerów, użytkowników i konsumentów pojazdów elektrycznych w UE. Na podstawie ustaleń dochodzenia Komisja ustali, czy w interesie UE leży zaradzenie skutkom stwierdzonych nieuczciwych praktyk handlowych poprzez nałożenie ceł antydumpingowych na sprowadzane z Chin pojazdy BEV.

Dochodzenie, ogłoszone przez przewodniczącą Komisji Europejskiej Ursulę von der Leyen 13 września w przemówieniu o stanie Unii Europejskiej (SOTEU), będzie przebiegać zgodnie ze ścisłymi procedurami prawnymi zgodnymi z zasadami UE i WTO, umożliwiając wszystkim zainteresowanym stronom, w tym rządowi chińskiemu oraz przedsiębiorstwom/eksporterom o przedstawienie swoich uwag, dowodów i argumentów.

Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, powiedziała: „Sektor pojazdów elektrycznych ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o przyszłą konkurencyjność Europy i wiodącą pozycję w ekologicznym przemyśle. Unijni producenci samochodów i powiązane sektory już inwestują i wprowadzają innowacje, aby w pełni rozwinąć ten potencjał. Wszędzie tam, gdzie znajdziemy dowody na to, że ich wysiłki utrudniają zakłócenia rynku i nieuczciwa konkurencja, będziemy działać zdecydowanie. Zrobimy to przy pełnym poszanowaniu naszych zobowiązań unijnych i międzynarodowych, ponieważ Europa przestrzega zasad, w swoich granicach i na całym świecie. To dochodzenie antysubsydyjne będzie dokładne, uczciwe i oparte na faktach”.

Komisja wszczęła niniejsze dochodzenie z własnej inicjatywy (z urzędu), po zebraniu wystarczających dowodów na to, że niedawny wzrost taniego i subsydiowanego importu pojazdów elektrycznych z Chin do UE stanowił zagrożenie gospodarcze dla unijnego przemysłu samochodów elektrycznych.

Dochodzenie zostanie zakończone w ciągu maksymalnie 13 miesięcy od jego wszczęcia. Jeżeli jest to prawnie uzasadnione, wszelkie tymczasowe cła antysubsydyjne mogą zostać nałożone w terminie 9 miesięcy od wszczęcia dochodzenia, a wszelkie środki ostateczne mają zostać nałożone maksymalnie 4 miesiące później lub w ciągu 13 miesięcy od wszczęcia dochodzenia.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SAFECHEM Europe GmbH
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Craemer GmbH
Nifco Poland Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.