Mercedes Benz Vans wdraża kolejny etap swojej strategii elektryfikacji z VAN.EA: począwszy od 2026 r. wszystkie nowo opracowane średnie i duże vany Mercedes-Benz będą oparte na modułowej, elastycznej i skalowalnej architekturze elektrycznej VAN.EA (Mercedes-Benz Van Electric Architecture).
Pierwsze prototypy są już na drogach publicznych - to kamień milowy na drodze do zupełnie nowej koncepcji vana.
VAN.EA stawia na wyraźne rozróżnienie między prywatnymi vanami w segmencie luksusowym, a samochodami dostawczymiw segmencie premium. W tej pierwszej grupie portfolio będzie obejmować zarówno samochody rodzinne, jak i ekskluzywne busy przeznaczone do przewozu VIP, a także luksusowe i przestronne vany dla klientów o najwyższych wymaganiach.
Jeśli chodzi o zainstalowane technologie, nowe modele spełnią szeroką gamę wymagań użytkowników. Niezależnie od tego, czy z napędem na przednie koła, czy 4x4, wszystkie pojazdy będą wyposażone w najnowszą wersję systemu operacyjnego Mercedes-Benz (MB.OS), a także w system ładowania 800 V i ładowarkę AC o mocy 22 kW.
Po zakończeniu na początku czerwca 2024 r. długiej trasy ze Stuttgartu do Przylądka Północnego, podczas której w specjalnie skonstruowanym pojeździe testowane było podwozie, elektryczny układ napędowy, akumulator i komponenty wysokiego napięcia, obecnie testy koncentrują się na interakcji wszystkich elementów w całym samochodzie. Kolejnym ważnym etapem będą zimowe testy w niskich temperaturach w Szwecji.
Europa
Kolejny krok na drodze do całkowicie nowej koncepcji vana: pierwsze prototypy VAN.EA gotowe do drogi
- Szczegóły
- Autor: Mercedes-Benz