Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Na pierwszym wspólnym spotkaniu w tym roku, Zarząd Grupy Volkswagen i niezależna Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju koncernu Volkswagen omówili plan i działania Grupy w zakresie dekarbonizacji.

Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju wezwała w szczególności do jeszcze bardziej intensywnej dyskusji na temat celu korporacyjnego, który stawia sobie koncern Volkswagen, jakim jest zapewnienie wszystkim mobilności neutralnej pod względem emisji CO2 oraz do jednoznacznego określenia daty zakończenia produkcji modeli z silnikami spalinowymi. Podczas dyskusji obie strony uzgodniły ściślejszy system raportowania danych ESG (Environmental Social Governance) i zleciły dodatkowe badanie dotyczące społecznie odpowiedzialnego przebranżowienia siły roboczej. Mocne zaangażowanie koncernu Volkswagen w unijny Zielony Ład obejmuje również zwiększenie zapotrzebowania na energię ze źródeł odnawialnych, szybsze wycofanie się z produkcji energii opartej na węglu, szybką rozbudowę infrastruktury ładowania oraz nowe zasady pomocy państwa, która miałaby wzmocnić transformację i dekarbonizację przemysłu oraz zakładów produkcyjnych. Od 2016 roku dziewięcioosobowa Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju doradza Grupie Volkswagen w strategicznych kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem i z odpowiedzialnością społeczną.

Kryteria inwestycyjne w coraz większym stopniu będą koncentrować się na aspektach ESG. To sprawia, że koncern Volkswagen będzie musiał wzmocnić ich raportowanie oraz zapewnić przejrzystość danych i możliwość ich oceny. „Grupa Volkswagen ma szansę wyróżnić się na tle konkurencji dzięki globalnemu programowi zrównoważonego rozwoju” – powiedział Georg Kell, dyrektor i założyciel UN Global Compact i rzecznik Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju. Aby wcielić w życie bardziej systematyczne wykorzystanie danych ESG, Rada zaleciła stworzenie własnego systemu danych.

Była komisarz UE ds. działań w dziedzinie ochrony klimatu – Connie Hedegaard – na szczeblu działań politycznych podkreśliła potrzebę ścisłej współpracy między dyrektorami generalnymi firm motoryzacyjnych a decydentami w Europie. Chodzi o to, aby pokazać, że europejskie przedsiębiorstwa wspierają cel redukcji emisji gazów cieplarnianych w UE o 55% do 2030 r. w porównaniu z poziomem z roku 1990. Koncern Volkswagen jest członkiem i założycielem „CEO Alliance for Europe's Recovery, Reform and Resilience” i wspiera dialog między polityką a biznesem, który może pomóc we wdrożeniu Europejskiego Zielonego Ładu. Grupa Volkswagen chce w ten sposób podkreślić zaangażowanie w ambitne cele klimatyczne Unii Europejskiej . Ottmar Edenhofer, dyrektor Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu, zwrócił uwagę na wyzwania związane z mechanizmem dostosowywania granic emisji dwutlenku węgla, który będzie wymagał współpracy międzynarodowej, a także konieczność inwestowania przez przemysł w projekty pilotażowe w zakresie technologii emisji ujemnych (wychwytywania dwutlenku węgla). Członkowie Rady wezwali również koncern Volkswagen do wyznaczenia celów dekarbonizacji zgodnie z ambicjami ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza.

Jeśli chodzi o podanie konkretnej daty zakończenia produkcji modeli z silnikami spalinowymi, dyrektor generalny koncernu Volkswagena – Herbert Diess – wyjaśnił, że przejście na samochody elektryczne ma sens z punktu widzenia ochrony klimatu tylko w krajach o wystarczającej produkcji energii ze źródeł odnawialnych. „Jesteśmy w pełni zaangażowani w neutralność klimatyczną” – podkreślił Herbert Diess. „Ważne jest, aby zrozumieć, że mamy do czynienia z sytuacją przejściową. Spodziewamy się, że transformacja mobilności zajmie tyle czasu, ile trwają dwa cykle życia samochodu”. W UE koniec produkcji modeli z silnikami spalinowymi może nastąpić nieco wcześniej po 2030 roku niż, na przykład, w Ameryce Łacińskiej. Ogólnie rzecz biorąc, skuteczność e-mobilności jako siły napędowej w ochronie klimatu zależy od wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych.

Do głównych priorytetów Rady na najbliższe dwa lata należy wspieranie koncernu Volkswagen w transformacji w kierunku przedsiębiorstwa zorientowanego na cel. W opinii Rady ma to kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o zaangażowanie w transformację pracowników. „To jest powód, dla którego pracownicy każdego ranka wstają z łóżek” – powiedziała Magdalena Gerger, CEO i Prezes Systembolaget AB. Koncern Volkswagen, zachęcony zaleceniem Rady, zdecydował się włączyć dyskusję na temat celu korporacyjnego do „Strategii 2030”, która zostanie przedstawiona jeszcze w tym roku.

Przejście na elektromobilność i cyfryzację będzie miało również wpływ na zatrudnienie i siłę roboczą. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju przez Instytut Organizacji i Inżynierii Przemysłowej im. Fraunhofera wynika, że e-mobilność i cyfryzacja spowodują mniejszy spadek zatrudnienia w Grupie Volkswagen niż wskazywały wcześniejsze badania. Podczas spotkania były Prezydent Konfederacji Niemieckich Związków Zawodowych – Michael Sommer –przedstawił plan nowego projektu badawczego, który dotyczy planu zatrudnienia w 2030 roku.

Podczas spotkania Zarządu koncernu Volkswagen z Radą ds. Zrównoważonego Rozwoju omówiono również obecny plan pięcioletni w Chinach i jego wpływ na Grupę Volkswagen. Członek Rady – Ye Qi – profesor na Wydziale Polityki i Zarządzania Środowiskiem na Uniwersytecie Tsinghua w Pekinie podkreślił, że realizacja planu będzie wymagać bardziej ambitnych środków dekarbonizacji. Grupa Volkswagen w Chinach już ogłosiła, że wszystkie zakłady, które produkują modele oparte na platformie MEB zaprojektowanej dla aut elektrycznych będą zasilane wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Impel Group
Deltax Programming Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
ANT Solutions Sp. z o.o.
MESH Works Inc.