W obliczu nowych wyzwań w zakresie mobilności Citroën C1 - jeden z wiodących modeli w segmencie małych samochodów miejskich - zakończy swój żywot wraz z zejściem ostatniego egzemplarza tego modelu z linii montażowej w fabryce w Kolinie w Czechach.
Zmiany w zasadach ruchu kołowego w centrach miast i pragnienie zaoferowania bardzo przystępnego cenowo czterokołowca elektrycznego, który wychodzi naprzeciw powyższym wymogom w zakresie mobilności miejskiej, skłoniły markę Citroën do przestawienia swojej oferty na innowacyjny model jakim jest Citroën Ami. Natomiast jeśli chodzi o poruszanie się poza strefami ograniczonego ruchu kołowego, klienci poszukujący samochodów o większej przestronności i wszechstronności, ale równie atrakcyjnych pod względem zwrotności i pozycjonowania cenowego, będą mieli do wyboru model C3, szczególnie atrakcyjny w wersji C3 C-Series.
Od 2005 roku Citroën C1 wnosił do miasta powiew świeżości i zdołał przekonać do siebie blisko 1,2 mln nabywców. Ze swoim zniewalającym doskonale radził sobie z utrudnieniami w ruchu miejskim dzięki zapewniającej mu zwrotność i ułatwiającej parkowanie długości, wynoszącej zaledwie 3,46 m. Poddany w 2014 roku restylingowi C1 dostosował się do oczekiwań klientów, wzbogacając się o wersję 3- i 5-drzwiową, a w wersji Airscape także o elektryczny szyberdach, pozwalający cieszyć się urokami miasta z wiatrem we włosach. Prosty w użytkowaniu i ułatwiający codzienne życie C1 doskonale pasował do swojej epoki. Był wyposażony w 7-calowy dotykowy tablet z funkcją Mirror Screen, umożliwiającą klonowanie najważniejszych funkcji smartfona. Lubiący dopasowywać się do osobowości swojego właściciela C1 dysponuje licznymi elementami personalizacji, takimi jak trzy kolory dachu do wyboru dla amatorów dwubarwnych nadwozi. Jako obiekt modowych trendów, C1 był też oferowany w limitowanych edycjach, na przykład JCC+ z nadwoziem w barwach autorstwa francuskiego artysty Jean Charles de Castelbajaca czy też w edycji powstałej we współpracy z czasopismem Elle. Z kolei seria specjalna Urban Ride uczyniła z niego poszukiwacza miejskich przygód.
CITROEN AMI: INNOWACYJNA ODPOWIEDŹ NA WYZWANIA MIEJSKIEJ MOBILNOŚCI
Citroën Ami jest prawdziwym społecznym fenomenem. Stanowi konkretną, innowacyjną odpowiedź Citroëna na potrzebę stworzenia bardzo przystępnego cenowo i przyjaznego dla środowiska pojazdu z napędem elektrycznym. Dzięki swojej dostępności (we Francji dla osób powyżej 14 lat) i przystępnej cenie ten środek miejskiej mikromobilności stał się prawdziwym rynkowym przełomem. Ten pełny charakteru pojazd o ujmującej osobowości wyróżnia się dalekim od motoryzacyjnych kanonów, na wskroś oryginalnym wyglądem. Zaprojektowano go z myślą o pokonywaniu krótkich dystansów i ułatwianiu życia jego użytkownikom. Jego niewielkie wymiary (2,41 m długości) bardzo ułatwiają prowadzenie i parkowanie. Pojazd umożliwia przewóz dwóch osób – siedzących obok siebie – w stabilnej, przestronnej i bezpiecznej kabinie (chroniącej przed uderzeniami i niepogodą). Z Ami napęd elektryczny jest dziecinnie prosty. Pełne naładowanie akumulatora trakcyjnego ze zwykłego domowego gniazdka 220 V zajmuje zaledwie 3 godziny.
Sukces Ami jest również związany z całkowicie cyfrowym ekosystemem, opracowanym i wdrożonym specjalnie dla tego nowego pojazdu. Prowadzi nabywcę od zapoznania się z produktem, poprzez jego zakup online, aż do wydania i jazdy próbnej w miejscu zamieszkania. Projekt obejmuje również wdrożenie nowych kanałów dystrybucji, rozszerzających istniejącą sieć dealerów marki Citroën o takie miejsca jak 40 sklepów sieci Fnac i Darty, które zyskały autoryzację na sprzedaż Ami, czy wreszcie powołanie klientów-ambasadorów samochodu Ami jeżdżących nim na co dzień oraz pięćdziesięciu „My Ami Superfans”, których zadaniem jest przekazywanie wrażeń i entuzjazmu wszystkim tym, którzy chcą się upewnić co do słuszności podjętej decyzji, zanim potwierdzą zamówienie samochodu.
CITROËN C3 C-SERIES!: IDEALNY KOMPROMIS
Seria limitowana Citroën C3 C-Series podbija serca unikatowym charakterem, praktycznością i panującą za kierownicą atmosferą absolutnego spokoju. Samochód powstał na bazie wersji wyposażeniowej C3 Feel Pack i zachowuje wszystkie cechy i zalety wszechstronnego hatchbacka. Tym sposobem wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy będą mogli cieszyć się jego zwrotnością i komfortem podczas krótkich i dłuższych codziennych przejazdów, jak również na dalekich trasach.
Europa
Koniec produkcji Citroëna C1 - zastąpią go AMI i C3
- Szczegóły
- Autor: Citroën