Opracowany w ramach uniwersyteckiego projektu, StreetScooter, w którym udziały miał Deutsche Post DHL Group nie będzie już produkowany.
W ubiegłym roku produkcja elektrycznych StreetScooter-ów spowodowała stratę na poziomie 100 mln euro. Produkcja zostanie zakończona w tym roku.
- Firma poniosła „lata strat” z powodu opracowania i produkcji pojazdu - powiedziała Melanie Kreis, dyrektor ds. Finansowych. - Produkcja zakończy się w tym roku i spowoduje odpisy w wysokości od 300 do 400 milionów euro - dodała Melanie Kreis.
Trochę historii
W 2014 r. właścicielem StreetScooter GmbH zostało Deutsche Post DHL Group.
W październiku 2017 r. Streetscooter ogłosił budowę drugiej fabryki (po Akwizgranie) w Düren o zdolnościach produkcyjnych do 10 tys. egzemplarzy ocznie. Przy produkcji pojazdów pracowało 70 osób. Rocznie montowano ok. 200 pojazdów.
Próby ratowania Streetscooter-a
Deutsche Post kilkukrotnie próbowało odsprzedać przedsiębiorstwo. Poszukiwano potencjalnych partnerów do tego projektu, aby można było stworzyć dochodową działalność i finansować jego rozwój.
Ostatnio zatrudniono w tym celu byłego dyrektora Tesli w celu rozszerzenia sieci sprzedaży i rozpoczęcia produkcji w Chinach poprzez joint venture z lokalnym producentem samochodów Chery Holding Group. Na początku lutego br. ze skutkiem natychmiastowym zrezygnował ze stanowiska dotychczasowy dyrektor zarządzający.
W Niemczech w latach 2015-2020 zarejestrowano ponad 13,6 tys. elektrycznych Streetscooter-ów.
StreetScooter to pojazd elektryczny (pierwotnie dostępny w wersji osobowej i dostawczej) służący do poruszania się na niewielkie odległości. Jego prędkość maksymalna to 85 km/h i zasięg (na jednym ładowaniu) ok. 190 km.
Europa
Koniec produkcji StreetScootera w Niemczech
- Szczegóły
- Autor: Automotive News Europe, AutomotiveSuppliers.pl