Spadek w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym osiągnął dno, ale upłynie jeszcze wiele czasu zanim sprzedaż osiągnie poziom z ostatnich lat.
Matthias Wissmann, prezydent niemieckiego stowarzyszenia przemysłu motoryzacyjnego VDA, powiedział w sobotę dziennikowi "Neue Osnabruecker Zeitung", że spadek eksportu, który miał miejsce od jesieniu 2008 r. został wreszcie zatrzymany.
"Zauważamy stabilizację na niższym poziomie", powiedział Wissman.
Obecnie niemiecki sektor motoryzacyjny jest stymulowany 5 mld euro na premie za złomowanie starych i zakup nowych aut. Dopłaty w wysokości 2,5 tys. euro wystarczą na 2 mln nowych aut. Dotychczas skorzystano z nich w przypadku 1,7 mln samochodów.
Matthias Wissmann, prezydent niemieckiego stowarzyszenia przemysłu motoryzacyjnego VDA, powiedział w sobotę dziennikowi "Neue Osnabruecker Zeitung", że spadek eksportu, który miał miejsce od jesieniu 2008 r. został wreszcie zatrzymany.
"Zauważamy stabilizację na niższym poziomie", powiedział Wissman.
Obecnie niemiecki sektor motoryzacyjny jest stymulowany 5 mld euro na premie za złomowanie starych i zakup nowych aut. Dopłaty w wysokości 2,5 tys. euro wystarczą na 2 mln nowych aut. Dotychczas skorzystano z nich w przypadku 1,7 mln samochodów.