Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Liczne ataki Huti na statki kierujące się przez Morze Czerwone do Kanału Sueskiego oraz prowadzone przeciw ich bazom akcje wojsk amerykańskich i brytyjskich wywołały nowy kryzys w dostawach z Dalekiego Wschodu.

Setki statków zostaje przekierowanych na szlak morski wokół Przylądka Dobrej Nadziei, co wydłuża czas frachtu o co najmniej trzy dni. Przekłada to się na powstanie nowego wąskiego gardła w dostawach. Skutki zaczyna odczuwać przemysł motoryzacyjny w Europie. Już kilku producentów zapowiedziało lub rozpoczęło przestoje. 

Od poniedziałku 15 stycznia do poniedziałku 22 stycznia z linii montażowej fabryki w Magyar Suzuki nie zjedzie ani jeden samochód. W zakładzie w Esztergom wytwarzane są modele Suzuki Vitara i S-Cross. Jak informuje agencja Reutera powodem postoju jest wydłużenie dostaw silników wytwarzanych w Japonii.

Krótszy przestój dotknął zakład Volvo Cars w Gandawie. Jak donosi belgijski dziennik Niewsblad, cytując wypowiedź rzeczniczki fabryki, z powodu niedoborów skrzyń biegów została zawieszona produkcja od 15 do 17 stycznia.

Pod koniec tego miesiąca rozpocznie się natomiast dłuższy przestój w fabryce Tesli. „Z powodu brakujących komponentów jesteśmy zmuszeni zawiesić produkcję pojazdów w Gigafactory Berlin-Brandenburgia, z wyjątkiem kilku podobszarów, w okresie od 29 stycznia do 11 lutego”.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
FABER CNC
Bodycote Polska Sp. z o.o.