Kwietniowy wynik jest wart uwagi z trzech powodów. Spadek w minionym miesiącu jest najwyższy od początku 2022 roku. Po drugie, w kwietniu tego roku było 21 dni roboczych, czyli o 1 więcej niż przed rokiem a więc przy tej samej liczbie dni spadek jest relatywnie jeszcze większy. I po trzecie, ostatni raz francuski rynek motoryzacyjny odnotował wzrost prawie rok temu - w maju 2021 roku.
W kwietniu br. najczęściej rejestrowano auta marek: Peugeot (17,7 tys. sztuk, -32,26 proc.), Renault (14,9 tys., - 31,67 proc.) i Citroen (9,3 tys. aut, -33,94 proc.). Wśród nielicznych marek, które w minionym miesiącu mogą pochwalić się wzrostem są m.in.: Dacia (8,5 tys. sztuk, +6,54 proc.), Ford (4,0 tys., +10,88 proc.), KIA (4,0 tys., +3,64 proc.) i Nissan (2,9 tys., +47,84 proc.).
W czterech pierwszych miesiącach 2022 roku we Francji zostało zarejestrowanych 474,1 tys. nowych samochodów osobowych. To o 18,57 proc. mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.