W kwietniu br. Rosjanie jeszcze bardziej niż miesiąc wcześniej odczuli skutki wycofania się niemal wszystkich międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych oraz zawieszenia produkcji przez zlokalizowane w tym kraju fabryki samochodów.
W marcu rynek nowych aut osobowych i lekkich dostawczych "skurczył się" rok do roku o 62,9 proc. Miesiąc później spadek był jeszcze większy i wyniósł aż 78,5 proc. W wartościach bezwględnych zarejestrowano 32,7 tys. pojazdów wobec 152,0 tys. w kwietniu 2021 roku. Dane nie uwzględniają rejestracji marek Grupy Mercedesa, BMW oraz GM.
Łada, lider rosyjskiego rynku, zanotował spadek o 78 proc. (8,5 tys. sztuk). Kolejne miejsca należały do: KIA (4,6 tys. sztuk, -76 proc.) i Hyundaia (4,1 tys. sztuk, -73 proc.).
W okresie styczeń-kwiecień 2022 r. w Rosji zostało zarejestrowanych 293,6 tys. nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To o 43,0 proc. mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
Europa
Kwiecień 2022: Rosjanie kupi ostatnie dostępne nowe samochody?
- Szczegóły
- Autor: AEB, AutomotiveSuppliers.pl