Spółka z Szigetváru dostarcza ponadto elementy konstrukcyjne wykorzystywane w innych segmentach produkcji przemysłowej.
- Nabycie Iron-Tech dobrze wpisuje się w strategię naszego rozwoju, opartego nie tylko na wzroście organicznym, ale również na przejmowaniu silnych i mających potencjał podmiotów działających na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej - podkreśla profesor Radosław Miśkiewicz, założyciel i prezes zarządu Luma Holding, do której należy również Grupa Luma Automation. - Jestem przekonany, że tylko elastyczne struktury organizacyjne są przygotowane na konsolidację w zachodzących procesach globalizacyjnych. Inwestycja w IRON-TECH nie tylko uzupełni nasze zdolności produkcyjne, lecz także pozwoli nam aktywniej otworzyć się na południową część Europy - dodaje.
To kolejne przejęcie Grupy Luma Automation w ostatnich latach. W ubiegłym roku dołączyły do niej gliwickie Zakłady Metalowe Postęp oraz warszawski Hydomat.
Obiecująca przyszłość węgierskiej motoryzacji
Pomimo bardzo trudnego okresu spowodowanego pandemią, pod koniec 2020 r. na Węgrzech wzrosła produkcja w sektorze motoryzacyjnym. Według danych opublikowanych przez „Budapest Business Journal” już pod koniec III kwartału panowało przekonanie, że sektor motoryzacyjny wraca do pełnej wydajności, a niemieccy inwestorzy na Węgrzech wyrazili optymizm co do perspektyw na 2021 r. W związku z przebudową łańcuchów dostaw Węgry pozostają atrakcyjną lokalizacją. Kolejne inwestycje nad Cisą i Dunajem zapowiedzieli nie tylko azjatyccy producenci z Korei Południowej, Chin i Japonii, lecz także firmy niemieckie i francuskie. Węgry mogą również skorzystać na relokacji produkcji, przenoszonej w poprzednich dekadach na inne kontynenty.
- Nie ulega wątpliwości, że temat łańcucha dostaw staje się coraz istotniejszy w związku z pandemią koronawirusa oraz kwestiami ochrony środowiska. Coraz częściej - i pandemia ewidentnie przyspieszyła tutaj zmianę - zagadnienie krótkich tras dostaw jest kluczowym czynnikiem przy wyborze dostawców. To jeszcze bardziej wzmocni Polskę i Węgry, jako miejsca, gdzie warto lokować produkcję - twierdzi Wojciech Derda, prezes zarządu Grupy Luma Automation. - Ważne są również korzyści wynikające z efektów synergii. IRON-TECH obrabia odlewy żeliwne i będzie w tym zakresie współpracował z Odlewnią Kutno. Jesteśmy przekonani, że docelowo połączenie potencjałów odlewni aluminium (Saga w Teresinie), tłoczni (ZM Postęp w Gliwicach i Hydomat w Warszawie) oraz węgierskiej spółki umożliwi dostarczanie naszym partnerom obok półproduktów także gotowych elementów przeznaczonych do bezpośredniego montażu w wyrobach finalnych - podsumowuje Wojciech Derda.
IRON-TECH Zrt., założona w 1999 r., zatrudnia ponad 250 osób, zajmuje się precyzyjną obróbką metali i produkcją komponentów metalowych. Węgierska firma jest dostawcą m.in. dla takich potentatów jak Denso, Bosch czy Knorr-Bremse.