To najgorszy drugi majowy wynik, od 1992 roku. - W kolejnym trudnym miesiącu dla rynku nowych samochodów branża nadal walczy z utrzymującymi się globalnymi niedoborami części, a rosnące zainteresowanie pojazdami elektrycznymi z akumulatorami jest jednym z niewielu jasnych punktów. Aby utrzymać tę dynamikę i napędzać solidny masowy rynek tych pojazdów, musimy mieć pewność, że każdy kupujący będzie miał pewność, że zdecyduje się na przejście na napęd elektryczny. Wymaga to przyspieszenia rozwoju dostępnej infrastruktury ładowania, odpowiadającej rosnącej liczbie pojazdów typu plug-in, a także zachęt do zakupu nowych, czystszych i bardziej ekologicznych samochodów - ocenia Mike Hawes, dyrektor naczelny dtowarzyszenia SMMT.
Największy udział w rynku (45,6 proc.) miały auta z silnikami spalinowymi (56,8 tys. sztuk, -25, proc.). Znów spadł o ponad połowę (-50,8 proc.) popyt na samochody z silnikami diesla (7,6 tys. sztuk, udział 6,1 proc.).
Wzrosło natomiast zainteresowanie autami elektrycznymi BEV (15,4 tys. sztuk, +17,7 proc.) oraz hybrydami HEV (14,5 tys. sztuk, +12,0 proc.).
Najczęściej rejestrowane modele w maju 2022 r.:
- Vauxhall Corsa - 4,4 tys.
- Ford Puma - 3,6 tys.
- Ford Kuga - 3,4 tys.
- VW Golf - 2,6 tys.
- MINI - 2,5 tys.