W maju po raz pierwszy od kilku miesięcy spadła liczba nowych aut zarejestrowanych we Francji, wynika z danych CCFA (Le Comité des Constructeurs Français d’Automobiles).
W maju zarejestrowano 186,3 tys. samochodów, o 11,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Główna marka na rynku francuskim, Renault zanotowała spadek sprzedaży o 1,7 proc. (41,3 tys.). Kolejne dwa miejsca należą do marek PSA, Peugeot - 32,8 tys. (-12,3 proc.) i Citroena - 28,6 tys. (-13.9 proc.). Na auta tych trzech firm przypadło w maju, 55 proc. wszystkich sprzedanych samochodów we Francji.
W okresie pierwszych pięciu miesięcy 2010 r. 429,4 tys. pojazdów, o 3,2 proc. więcej niż w 2009 r. . Na auta Renault i PSA przypadło 55,8 proc. całości, w tym 22,8 proc. na Renault, 18,1 proc. na Peugeot i 14,9 proc. na Citroena.
W maju zarejestrowano 186,3 tys. samochodów, o 11,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Główna marka na rynku francuskim, Renault zanotowała spadek sprzedaży o 1,7 proc. (41,3 tys.). Kolejne dwa miejsca należą do marek PSA, Peugeot - 32,8 tys. (-12,3 proc.) i Citroena - 28,6 tys. (-13.9 proc.). Na auta tych trzech firm przypadło w maju, 55 proc. wszystkich sprzedanych samochodów we Francji.
W okresie pierwszych pięciu miesięcy 2010 r. 429,4 tys. pojazdów, o 3,2 proc. więcej niż w 2009 r. . Na auta Renault i PSA przypadło 55,8 proc. całości, w tym 22,8 proc. na Renault, 18,1 proc. na Peugeot i 14,9 proc. na Citroena.