Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
26 stycznia br. zarząd MAN Truck & Bus SE uzgodnił z radą zakładową i związkiem zawodowym IG Metall porozumienie dotyczące kluczowych zagadnień, które umożliwi "rygorystyczną i zrównoważoną" reorganizację w Niemczech.

Producent autobusów, pojazdów ciężarowych i silników, jak czytamy w wydanym komunikacie, musi znacznie poprawić swoje możliwości finansowe, aby móc ponownie zainwestować w ważne technologie przyszłości w perspektywie średnioterminowej. Konkretnym celem jest generowanie około 450 milionów euro rocznie, między innymi poprzez dodatkowe działania sprzedażowe. Koszty materiałów mają zostać obniżone o około 700 mln euro w wyniku "innowacyjnych form współpracy" z dostawcami już na etapie projektowania koncepcyjnego produktów. Firma dąży także do poprawy kosztów ogólnych i kosztów osobowych nawet o 550 mln euro.

Zakład w Monachium nadal będzie główną siedzibą MAN Truck & Bus. Pozostanie również głównym zakładem produkcyjnym samochodów ciężarowych, wyposażonych w kabiny kierowcy i do montażu, a także centrum rozwoju firmy MAN. W Monachium znajduje się Centrum Kompetencyjne MAN zajmujące się ogólnym rozwojem samochodów ciężarowych, oprogramowaniem, systemami elektrycznymi/elektronicznymi i elektromobilnością. Do końca 2022 roku w zakładzie pracować będzie 7,5 tys. stałych pracowników.

Zakład w Norymberdze stanie się Centrum Kompetencyjnym MAN do opracowywania nowych technologii napędowych (np. elektromobilność, napęd wodorowy). Będzie też nadal odpowiadał za dalszy rozwój napędów konwencjonalnych. Ponadto Norymberga jest kluczowym zakładem napędów konwencjonalnych i alternatywnych. Do końca 2022 roku na budowie będzie pracować 3,1 tys. stałych pracowników.

Salzgitter pozostanie zakładem montażu TRATON GROUP dla osi nienapędowych w Europie. Jest to również siedziba MAN odpowiedzialna za globalne działania logistyczne. Do końca 2022 roku w tej lokalizacji będzie pracować 1,9 tys. stałych pracowników.

Wittlich zostanie zmniejszony, ale pozostanie odpowiedzialny za modyfikacje ciężarówki. Do końca 2022 roku na budowie będzie pracować 60 stałych pracowników.

Los zakładów w Plauena i w Steyra jest nadal przedmiotem dyskusji. Zarząd analizuje wszystkie opcje w odniesieniu do tych lokalizacji, w tym likwidację i przestoje. Wszystkim pracownikom fabryki w Plauen zaoferowano zatrudnienie w fabryce Volkswagena w Zwickau.

Przedstawiciele firmy i pracowników zgodzili się na redukcję około 3,5 tys. miejsc pracy w Niemczech w ramach restrukturyzacji. Liczba ta obejmuje pracowników zatrudnionych na stałe, na czas określonych oraz tymczasowych.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
ANT Solutions Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Craemer GmbH
HQ Plastics