Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Mercedes-Benz i Google Cloud ogłosiły rozszerzenie swojego strategicznego partnerstwa z myślą o wprowadzeniu nowych możliwości konwersacji z Wirtualnym Asystentem MBUX, który skorzysta z nowego narzędzia Automotive AI Agent od Google Cloud.

Automotive AI Agent, stworzony przy użyciu aplikacji Gemini na platformie Vertex AI, jest specjalnie dostosowany do wymogów branży motoryzacyjnej i może odwoływać się do informacji z platformy Google Maps, zapewniając użytkownikom bardziej szczegółowe i spersonalizowane odpowiedzi na temat nawigacji, punktów zainteresowania i nie tylko.

Platforma Google Maps zapewnia właścicielom samochodów Mercedes-Benz świeże, faktyczne informacje o 250 milionach miejsc na całym świecie, a jej mapa jest aktualizowana niemal w czasie rzeczywistym – przy czym każdego dnia przechodzi ponad 100 milionów aktualizacji. Dzięki udoskonalonym funkcjom wyszukiwania i nawigacji użytkownicy mogą naturalnie rozmawiać z Wirtualnym Asystentem MBUX i otrzymywać odpowiedzi na pytania takie jak: „Możesz wskazać mi najbliższą porządną restaurację, w której serwują wyszukaną kuchnię?”. Użytkownicy mogą również zadawać pytania dodatkowe, takie jak: „Czy ta restauracja cieszy się dobrymi opiniami?” lub „Jakie jest tam popisowe danie szefa kuchni?”, a Wirtualny Asystent MBUX może odpowiadać dokładnymi, aktualnymi informacjami i wyświetlać szczegóły nawigacji za pośrednictwem natywnego interfejsu w samochodzie. Nowa funkcja będzie dostępna w ramach Wirtualnego Asystenta MBUX – zadebiutuje w dalszej części 2025 roku w nowej generacji Mercedesa CLA.

Automotive AI Agent od Google Cloud umożliwi Wirtualnemu Asystentowi MBUX także obsługiwanie złożonych, wieloetapowych dialogów i będzie mógł zapamiętywać rozmowy – a to pozwoli użytkownikowi kontynuować je podczas jazdy i odwoływać się do wcześniejszych informacji.

„W Mercedes-Benz staramy się oferować naszym klientom wyjątkowe doświadczenia – również te cyfrowe. Nasze partnerstwo z Google Cloud dodatkowo udoskonali samochodową nawigację, łącząc zaawansowane dane o lokalizacji z generatywną sztuczną inteligencją. Nowa generacja naszej nawigacji, która trafi na rynek wraz z najnowszym CLA, umożliwi kierowcom i pasażerom uzyskanie kompleksowych i spersonalizowanych informacji za pomocą poleceń głosowych w ciągu pojedynczych sekund” – powiedział Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz Group AG.

„Mercedes-Benz słynie z zapewniania niesamowitych wrażeń z jazdy, a nasze partnerstwo przyniesie przełomowe osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji, tak aby te wrażenia były jeszcze lepsze. Nasz nowy Automotive AI Agent pomoże kierowcom nawigować i wyszukiwać (informacje) za pomocą pokładowych asystentów w samochodzie, owocując bardziej naturalnymi i pomocnymi interakcjami. A to dopiero wstęp do możliwości agenta, które mogą przekształcić branżę motoryzacyjną. Cieszę się, że nasze partnerstwo będzie napędzać postęp” – skomentował Sundar Pichai, CEO Google i Alphabet.

Automotive AI Agent od Google Cloud umożliwia producentom samochodów wykorzystanie mocy generatywnej sztucznej inteligencji i dużych modeli językowych (LLM) do tworzenia i wdrażania odpowiednio przystosowanych, własnych asystentów głosowych bazujących na zaawansowanej sztucznej inteligencji. Automotive AI Agent powstał przy użyciu modeli Gemini firmy Google, które umożliwiają multimodalne rozumowanie poprzez interakcje konwersacyjne w naturalnym języku i wykorzystują informacje z platformy Google Maps.

Nowa funkcja wyszukiwania i nawigacji POI, wykorzystująca udoskonaloną sztuczną inteligencję, jeszcze w tym roku trafi do nowego Mercedesa CLA. Będzie to pierwszy samochód, który otrzyma nowy system operacyjny Mercedes-Benz – MB.OS. Plany uwzględniają już wdrożenie funkcji w kolejnych modelach z Asystentem głosowym MBUX.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
BARIBAL Group
FABER CNC
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.