Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
We wrześniu Lexus przekroczył liczbę miliona samochodów sprzedanych w Europie, Rekord ten zbiegł się w czasie z 30. rocznicą debiutu marki w Europie.

Zbiega się to również z początkiem nowej epoki w historii marki, wraz z wprowadzeniem na wybrane rynki europejskie UX 300e, pierwszego samochodu elektrycznego na baterie w gamie Lexusa.

W 1990 roku, zaledwie kilka miesięcy po globalnym debiucie w Stanach Zjednoczonych, Lexus rozpoczął działalność w Europie z modelem LS 400, którego sprzedaż do końca roku wyniosła 1158 aut. Być może był to skromny początek, ale sygnalizował transformację rynku samochodów premium. LS na nowo zdefiniował, czym powinien być samochód luksusowy pod względem osiągów, wydajności i zaawansowanych elementów wyposażenia.

Jednocześnie Lexus wprowadził nowe podejście do obsługi klienta i serwisu, które nieustannie wyznacza standardy dla międzynarodowego przemysłu samochodowego. Zgodnie z tradycyjnymi zasadami japońskiej gościnności Omotenashi, która wymaga, by traktować klienta z taką samą troską i uprzejmością jak gościa w domu, Lexus stawia najwyższy poziom relacji z klientem w sercu swojej marki.

Od samego początku Lexus wyznaczał własny kurs, zamiast podążać za ustalonymi normami rynkowymi, między innymi jako lider w rozwoju samoładującego się napędu hybrydowego. W 2005 roku wprowadził na rynek pierwszy na świecie luksusowy samochód hybrydowy, model RX 400h, i od tego czasu nieustannie rozwija tę technologię, z generacji na generację uzyskując jednocześnie coraz lepsze osiągi i coraz niższe zużycie paliwa i emisję spalin, zapewniając przy tym coraz wyższy poziom komfortu jazdy bez hałasu i wibracji. Z miliona Lexusów, które wyjechały na drogi w Europie, nie mniej niż 45% stanowiły hybrydy. Obecnie wersje hybrydowe są dostępne dla wszystkich modeli Lexusa, a ich popularność stale rośnie – obecnie stanowią 96% całkowitej sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej.

Lexus uważnie śledził również zmieniające się potrzeby i preferencje klientów, opracowując nowe modele, które są dobrze dostosowane do trendów rynkowych. Skoncentrowano się na modelach SUV, których sprzedaż w Europie przekroczyła 550 tysięcy egzemplarzy. Obecnie gama SUV-ów obejmuje cztery samochody różnych wielkości – model RX, który zapoczątkował rynek luksusowych SUV-ów, specjalnie zaprojektowany siedmiomiejscowy RX L, średniej wielkości NX, oraz wprowadzony na rynek w 2019 roku, kompaktowy miejski crossover UX, który szybko stał się bestsellerem marki w Europie. W Rosji i na innych rynkach wschodnich* Lexus sprzedaje również dużego terenowego SUV-a LX i wytrzymałego GX. Wszystkie te modele stanowią obecnie ponad 80% sprzedaży Lexusa w Europie.

Dla kierowców, którzy szczególnie cenią świetną dynamikę jazdy i emocje za kierownicą, Lexus stworzył linię zorientowanych na osiągi modeli z oznaczeniem Lexus „F”, w tym ręcznie budowany, ultra-ekskluzywny supersamochód LFA z silnikiem V10 oraz coupe RC F, który dziś konkuruje na międzynarodowych wyścigach GT. Sportowy charakter tych wyjątkowych samochodów przenosi się także do standardowej gamy modeli w postaci usportowionych wersji F SPORT.

Lexus ewoluuje również jako luksusowa marka poza światem motoryzacyjnym, promując doskonałość w rzemiośle, wspierając utalentowanych projektantów w międzynarodowym konkursie Lexus Design Award oraz pomagając swoim klientom odkrywać i cieszyć się niesamowitymi wrażeniami.

* Działalność Lexus Europe obejmuje Europę Zachodnią (kraje Unii Europejskiej, Wielką Brytanię, Norwegię, Islandię i Szwajcarię), a także następujące rynki wschodnie: Rosję, Ukrainę, Kazachstan, Kaukaz, Turcję i Izrael.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
Craemer GmbH