W listopadzie br. we Francji zarejestrowano 193,97 tys. nowych samochodów, o 10,8 proc. mniej niż rok wcześniej, wynika z danych CCFA (Le Comité des Constructeurs Français d’Automobiles).
Spadki są mniejsze niż w październiku (-18,7 proc.). Spadki sprzedaży nie dotknęły tylko kilku ważniejszych marek, takich jak np. Audi, Hyundai, Kia, Nissan czy Opla, Renault, główny gracz na rynku francuskim, zanotowało blisko 14 proc. spadek sprzedaży (42,7 tys. sztuk). Druga francuska marka, Peugeot miała tylko 2,3 proc. spadek sprzedaży (35,7 tys.). Natomiast Citroen zanotował aż 21,2 proc. spadku popytu (27,2 tys. aut). Na samochody z logami tych trzech firm przypadło w listopadzie br. 54,5 proc. wszystkich sprzedanych samochodów we Francji (-1,1 proc.).
W okresie 11 miesięcy 2010 r. we Francji zarejestrowano 2,02 mln nowych pojazdów, o 2,4 proc. więcej niż w 2009 r. Na auta Renault i PSA przypadło 54,8 proc. całości, w tym 22,2 proc. na Renault (449 tys. sztuk, -3,3 proc.), 17,8 proc. na Peugeot (360,9 tys., + 2 proc.) i 14,7 proc. na Citroena (298,4 tys., -6,4 proc.).
Spadki są mniejsze niż w październiku (-18,7 proc.). Spadki sprzedaży nie dotknęły tylko kilku ważniejszych marek, takich jak np. Audi, Hyundai, Kia, Nissan czy Opla, Renault, główny gracz na rynku francuskim, zanotowało blisko 14 proc. spadek sprzedaży (42,7 tys. sztuk). Druga francuska marka, Peugeot miała tylko 2,3 proc. spadek sprzedaży (35,7 tys.). Natomiast Citroen zanotował aż 21,2 proc. spadku popytu (27,2 tys. aut). Na samochody z logami tych trzech firm przypadło w listopadzie br. 54,5 proc. wszystkich sprzedanych samochodów we Francji (-1,1 proc.).
W okresie 11 miesięcy 2010 r. we Francji zarejestrowano 2,02 mln nowych pojazdów, o 2,4 proc. więcej niż w 2009 r. Na auta Renault i PSA przypadło 54,8 proc. całości, w tym 22,2 proc. na Renault (449 tys. sztuk, -3,3 proc.), 17,8 proc. na Peugeot (360,9 tys., + 2 proc.) i 14,7 proc. na Citroena (298,4 tys., -6,4 proc.).