Choć spadek poytu jest mniejszy niż w kwietniu czy marcu to należy pamiętać, że maju tego roku we Francji było 21 dni roboczych, czyli o 2 więcej niż przed rokiem. Okres spadków na francuskim rynku motoryzacyjnym trwa nieprzerwanie od maja 2021 roku.
W minionym miesiącu najwięcej zarejestrowano aut marki Renault (23,0 tys. sztuk, -12,15 proc.). Kolejne miejsca należały do: rnajczęściej rejestrowano auta marek: Peugeot (20,7 tys. sztuk, -8,32 proc.) i co niespodzianka Dacia (9,8 tys., +4,2 proc.), która wyprzedziła Citroena (8,7 tys. aut, -29,52 proc.).
Wśród nielicznych marek, które w maju mogą obok Dacii pochwalić się wzrostem są m.in.: Hyundai (4,7 tys., +30,1 proc.), Fiat (4,2 tys. sztuk, +19,69 proc.), BMW (4,2 tys., +5,03 proc.), Opel (3,9 tys. sztuk, +18,56 proc.), Ford (4,1 tys., +8,87 proc.), KIA (3,7 tys., +15,11 proc.) i Nissan (2,2 tys., +60,8 proc.).
Od początku 2022 roku we Francji zostało zarejestrowanych 600,9 tys. nowych samochodów osobowych. To o 16,92 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2021 roku.