Zamknąć Opla na skobel? - To nie ma sensu - mówi w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Carl-Peter Forster, prezes General Motors Europe.
W wywiadzie szef europejskiego oddziału GM m.in. do kwestii planów naprawy GM Europe i Opla. Część rozmowy dotyczyła spraw polskich.
Planuje pan takie rozmowy także z rządem polskim?
Z rządem polskim będziemy rozmawiać, tak jak z każdym innym, i to wkrótce. Bo właśnie przy pomocy rządów zamierzamy stworzyć fundamenty finansowania naszego biznesu.
GM ma do spółki z Fiatem firmę GM/Fiat Powertrain produkującą silniki. Gdyby doszło do podziału GM, to co się stanie z Powertrain? Jedna z takich fabryk jest w Polsce...
Zostaną przy części europejskiej. Ale trzeba pamiętać, że skoro cała motoryzacja potrzebuje mniejszych mocy, dotyczy to także i produkcji silników. Powertrain w Polsce to jedna z naszych najlepszych fabryk. Ale niestety także jej muszą dotyczyć cięcia.
Jakie są plany wobec Gliwic?
Wydajność musi być większa we wszystkich naszych fabrykach, dotyczy to więc również Gliwic. Ale z kolei polska fabryka jest jedną z najlepszych w naszym koncernie, więc niewiele jest tam do cięcia. Niestety, nie można jej wyłączyć z planu restrukturyzacji.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
W wywiadzie szef europejskiego oddziału GM m.in. do kwestii planów naprawy GM Europe i Opla. Część rozmowy dotyczyła spraw polskich.
Planuje pan takie rozmowy także z rządem polskim?
Z rządem polskim będziemy rozmawiać, tak jak z każdym innym, i to wkrótce. Bo właśnie przy pomocy rządów zamierzamy stworzyć fundamenty finansowania naszego biznesu.
GM ma do spółki z Fiatem firmę GM/Fiat Powertrain produkującą silniki. Gdyby doszło do podziału GM, to co się stanie z Powertrain? Jedna z takich fabryk jest w Polsce...
Zostaną przy części europejskiej. Ale trzeba pamiętać, że skoro cała motoryzacja potrzebuje mniejszych mocy, dotyczy to także i produkcji silników. Powertrain w Polsce to jedna z naszych najlepszych fabryk. Ale niestety także jej muszą dotyczyć cięcia.
Jakie są plany wobec Gliwic?
Wydajność musi być większa we wszystkich naszych fabrykach, dotyczy to więc również Gliwic. Ale z kolei polska fabryka jest jedną z najlepszych w naszym koncernie, więc niewiele jest tam do cięcia. Niestety, nie można jej wyłączyć z planu restrukturyzacji.
Więcej w "Rzeczpospolitej".