Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Rosnąca oferta małych samochodów marki Chevrolet została w dniu dzisiejszym zaprezentowana na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (NAIAS) w Detroit, dzięki prezentacji Aveo RS - pojazdu typu ?hot hatch? inspirowanego Europą, przeznaczonego dla młodych entuzjastów.

Całkowicie nowy Chevrolet Cruze i ekspozycyjny model Aveo RS ? wstępna wersja przewidzianego do produkcji modelu Aveo kolejnej generacji - jak również zupełnie nowy, pięciodrzwiowy miejski Spark, stanowią podstawy rosnącego portfolio małych samochodów marki Chevrolet. Cruze dostępny będzie w Stanach Zjednoczonych w drugim półroczu tego roku, zupełnie nowe Aveo pojawi się w USA w przyszłym roku, natomiast amerykańska sprzedaż modelu Spark rozpocznie się na początku roku 2012. W Europie za modelem Cruze (już w sprzedaży) wiosną tego roku podąży model Spark, zaś w połowie roku 2011 - model Aveo.

Chevrolet ogłosił również, iż stan Michigan, obok Kalifornii, stanowić będzie początkowo główny rynek sprzedaży modelu Volt. Chevrolet zawarł partnerstwo z mającą siedzibę w Detroit spółką DTE Energy świadczącą usługi komunalne, jak również innymi kluczowymi podmiotami działającymi w stanie Michigan w ramach szerszego, światowego programu rozwoju i prezentacji, mającego na celu zapoznanie klientów z pojazdami z napędem elektrycznym i stworzenie programów ładowania pojazdów. W ubiegłym tygodniu Chevrolet i firma OnStar przedstawiły technologię wykraczającą poza sam akumulator ? pierwsza w branży aplikacja działająca na smart fonach, pozwalająca właścicielom modelu Volt na zdalne całodobowe połączenie i kontrolę funkcji pojazdu oraz funkcji OnStar.

?Nasze nowe małe samochody, jak i Volt ? pojazd z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu ? stanowią kamienie milowe prowadzonej przez firmę Chevrolet polityki niskiego zużycia paliwa lub jego eliminacji?, powiedział Jim Campbell, dyrektor generalny Chevroleta. ?Przewidujemy, że trzy samochody ? Spark, Aveo i Cruze ? staną się liderami pod względem niskiego zużycia paliwa, Volt natomiast może pracować bez paliwa przed wykorzystaniem funkcji rozszerzonego zasięgu wynikającej z wyczerpania akumulatora.?

A oto krótkie informacje o obecności małych, kompaktowych samochodów marki Chevrolet w salonie NAIAS:

Ekspozycyjny Chevrolet Aveo RS: Aveo RS daje możliwość zapoznania się z zamierzeniami projektantów dotyczącymi samochodu, który w przyszłości ma zostać wprowadzony do produkcji. Elektryzujące wykończenie tego samochodu ekspozycyjnego w kolorze Boracay Blue, inspirowane motocyklami przednie reflektory i wyeksponowane światła tylne, niska linia dachu, osłony nadkoli, duże koła i opony, jak również podwójny kokpit we wnętrzu stanowią elementy charakterystyczne dla Aveo kolejnej generacji.

?Obecnie produkowane Aveo to główny gracz w globalnym portfolio małych samochodów marki Chevrolet,? powiedział Campbell. ?W przypadku Aveo RS naszym zamiarem jest przedstawienie wizji i potencjału projektowego Chevroleta w stosunku do małego samochodu, który naszym zdaniem klienci pokochają.?

Skupiając się na docelowej grupie przyszłych nabywców modelu Aveo ? młodych kierowcach ? Chevrolet nadał pojazdowi sportowy wygląd zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Agresywna deska przednia; wyraźne, nieprzerwane linie boczne nadwozia; zintegrowany tylny spojler dachowy; szeroki rozstaw kół; duże, 19-calowe, pięcioramienne koła z imitującym brąz logiem Chevroleta oraz szczękami hamulców w kolorze Boracay Blue, sugerują wyższej klasy stylistykę i dynamikę jazdy.

Kolorystyka Boracay Blue zastosowana została również we wnętrzu w postaci widocznych szwów biegnących przez tablicę przyrządów i podwójny kokpit, panele drzwi przednich i tylnych, dźwignę zmiany biegów, dźwignę hamulca postojowego i skórzaną tapicerkę foteli.

Aveo RS napędzany jest tym samym niewielkim turbodoładowanym silnikiem 1.4 l Ecotec, który dostępny będzie również w zapowiadanym w Ameryce Północnej na rok 2011 Chevrolecie Cruze. Pozwalając na uzyskanie mocy rzędu 138 koni mechanicznych (103 kW), silnik zachowuje się jak dwa silniki w jednym ? niskie zużycie paliwa typowe jest dla małych silników, zaś jego osiągi ? dla samochodów większych. W Aveo RS turbodoładowany silnik 1.4 l wyposażony został w sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów.

Chevrolet już wcześniej ogłosił, iż nowy Aveo przeznaczony na rynek północnoamerykański produkowany będzie w zakładach montażowych Orion Assembly w Orion Township w stanie Michigan od roku 2011, co pozwoli na stworzenie w południowo-wschodniej części stanu
1 200 nowych miejsc pracy. Rozpoczęcie przygotowania zakładów Orion Assembly do produkcji modelu Aveo przewidziano na drugie półrocze 2010 roku.

Chevrolet Cruze: Kompaktowy sedan Chevrolet Cruze sprzedawany jest już w Azji i Europie i cieszy się dużym zainteresowaniem rynku. W roku 2011 Cruze ? samochód średniej wielkości z segmentu kompaktowych sedanów ? trafi na amerykański rynek. Oferować on będzie wiodące w tym segmencie funkcje, bardziej przestronne wnętrze i większą przestrzeń ładunkową niż konkurencja, również także takie udogodnienia, jak Bluetooth, port USB i system nawigacji satelitarnej. Samochód ten gwarantuje przestronność, bezpieczeństwo i udogodnienia typowe dla samochodu średniej wielkości, natomiast niskie zużycie paliwa i przewidywana cena będą typowe dla samochodu kompaktowego. Północnoamerykańska wersja produkcyjna modelu Cruze zaprezentowana została w ubiegłym miesiącu.

Cruze stanowi potwierdzenie dążenia firmy Chevrolet do uzyskania wiodącej pozycji w segmencie niewielkich, turbodoładowanych, czterocylindrowych silników zużywających bardzo małe ilości paliwa. Oczekuje się, iż na rynku północnoamerykańskim model Cruze gwarantować będzie najniższe w segmencie zużycie paliwa dzięki zastosowaniu nowego, turbodoładowanego silnika 1.4 l Ecotec o zmiennych fazach rozrządu ? w tym poniżej 6,0 l/100 km w cyklu pozamiejskim w modelach o dużej efektywności zużycia paliwa. Całkowicie nowy Cruze produkowany będzie w Lordstown w stanie Ohio począwszy od trzeciego kwartału br.

Chevrolet Spark: Pięciodrzwiowy Chevrolet Spark, najmniejszy członek rodziny samochodów marki Chevrolet, wprowadza stylistykę, przestronność i wszechstronność do segmentu małych samochodów, zużywających wyjątkowo małe ilości paliwa. Spark gwarantować będzie ogromne oszczędności paliwa, zaś jego rozmiary sprawią, iż będzie zwrotny w każdych warunkach panujących na drodze, a jednocześnie stabilny na otwartej przestrzeni. Spark wprowadzony zostanie do sprzedaży w Europie tej wiosny. Północnoamerykańska wersja produkcyjna wprowadzona zostanie do sprzedaży na początku roku 2012.

?Ten niewielki pojazd to poważna deklaracja,? powiedziała Margaret Brooks, dyrektor marketingowy Chevroleta ds. małych samochodów w Ameryce. ?Wierzymy, że dzięki świeżemu, młodzieńczemu podejściu Spark trafi w gusta klientów zainteresowanych niskim zużyciem paliwa, funkcjonalnością i stylem za przystępną cenę.?

Chevrolet Volt: Stan Michigan przyłącza się do Kalifornii ? ogłoszono w ubiegłym miesiącu na Salonie Motoryzacyjnym w Los Angeles ? jako kolejny początkowy rynek detaliczny. Następne rynki zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

?Rozpoczęcie sprzedaży w Kalifornii i Michigan pozwala nam wejść na ważne rynki na Zachodnim Wybrzeżu i Środkowym Zachodzie, a dalej na skuteczniejsze wprowadzenie Volta w pozostałych regionach Stanów Zjednoczonych?, powiedziała Maria Rohrer, dyrektor marketingowy Chevroleta ds. modelu Volt.

W roku 2010 Chevrolet przekaże spółkom świadczącym usługi komunalne ? w tym spółce DTE Energy ? ponad 100 egzemplarzy w ramach rozszerzonego, flotowego programu badań i prezentacji. W jego ramach powstanie 500 stacji ładowania do użytku prywatnego, biznesowego i publicznego. Stacje te wykorzystane zostaną w celu lepszego poznania procesu instalacji i ładowania pojazdu oraz uzyskiwania informacji zwrotnych od klientów.

?Kluczowym czynnikiem powszechnego powodzenia pojazdów z napędem elektrycznym będzie zdolność spółek świadczących usługi komunalne do dostarczania ?paliwa? na każde żądanie i po rozsądnej cenie,? powiedział Steven E. Kurmas, prezes zarządu i dyrektor generalny zakładu energetycznego DTE Energy, Detroit Edison. ?Współpracując z przemysłem motoryzacyjnym, Departamentem Energii i innymi stronami zainteresowanymi, DTE Energy i krajowy sektor usług energetycznych są całkowicie zaangażowane w stworzenie rozległej infrastruktury ładowania obsługującej pojazdy z napędem elektrycznym i sprawienie, żeby przejście do transportu elektrycznego zakończyło się powodzeniem.?

Program możliwy jest dzięki grantowi w wysokości przekraczającej 30 milionów USD, otrzymanemu z funduszy wynikających z Ustawy o ponownym ożywieniu i reinwestycjach (American Recovery and Reinvestment Act) od Inicjatywy na Rzecz Elektryfikacji Transportu (Transport Electrification Initiative) zarządzanej przez amerykański Departament Energii.

Chevrolet współpracuje również z innymi podmiotami ze stanu Michigan, działającymi poza rejonem miasta Detroit w celu przygotowania tego stanu na pojazdy z napędem elektrycznym. Partnerzy świadczący usługi komunalne to m.in. Rada ds. Wody i Elektryczności miasta Lansing (Lansing Board of Water and Light), jak również spółka CMS Energy.

W ubiegłym miesiącu Chevrolet ogłosił podobne partnerstwo zawarte z Instytutem Badań Energii Elektrycznej (Electric Power Research Institute, EPRI), kalifornijskimi spółkami Pacific Gas and Electric, Southern California Edison oraz Sacramento Municipal Utility District.

Dążąc do zwiększenia zainteresowania modelem Volt, Chevrolet i OnStar ujawniły w ubiegłym tygodniu pierwszą w branży motoryzacyjnej aplikację działającą na smartfonach. Pozwoli ona posiadaczom Chevroleta Volta na zdalne, całodobowe połączenie i kontrolowanie funkcji pojazdu i funkcji OnStar.

Aplikacja mobilna firmy OnStar wynosi technologię ponad sam poziom akumulatora i pozwala kierowcom Volta na komunikację ze swoim pojazdem za pośrednictwem aparatu Droid firmy Motorola, iPhone?a firmy Apple oraz smartfonów BlackBerry Storm. Wykorzystuje ona komunikację odbywającą się w czasie rzeczywistym w celu wykonywania takich zadań, jak wyświetlenie stanu ładowania i ustawienie nieobciążających sieci zasilającej trybów ładowania. Aplikacja:
  • Wyświetla stan ładowania ? podłączony lub nie, a także napięcia (120V lub 240V)
  • Pozwala na wybór trybu ?Ładuj teraz? lub zaplanowanie czasu ładowania
  • Wyświetla procentowy poziom naładowania akumulatora oraz przewidywany zasięg na napędzie elektrycznym i zasięg całkowity
  • Pozwala właścicielowi na ręczny wybór nieobciążającego sieci zasilającej trybu ładowania poza godzinami szczytu, gdy stawki za energię elektryczną są najniższe
  • Przesyła wiadomości tekstowe lub e-mailowe przypominające o ładowaniu, jego przerwaniu i pełnym naładowaniu
  • Wyświetla przebieg w milach wraz z zużyciem paliwa oraz przebieg z napędem elektrycznym, jak również ostatni i całkowity przebieg pojazdu
  • Zdalnie uruchamia pojazd celem wstępnej regulacji panującej wewnątrz temperatury

Aplikacja telefoniczna Volta dostępna będzie z chwilą jego wprowadzenia na rynek.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.