Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W Niemczech, w związku z nadchodzącą zmianą i przejściem z silników spalinowych na bardziej zrównoważone technologie napędowe, branża dostawców części zamiennych i podzespołów jest pod ogromną presją.

We wspólnym badaniu przeprowadzonym wiosną 2021 r. Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) i firma konsultingowa Deloitte, sprawdziły jak radzą sobie niemieccy dostawcy motoryzacyjni z powyższą transformacją.

Zdecydowana większość dostawców jest w połowie transformacji, ale obecnie, 85 procent ich przychodów, nadal generują tradycyjne i konwencjalne technologie.

Ponad 80 procent ankietowanych dostawców zakłada, że ​​elektromobilność stanie się standardem technologicznym. Tyle samo twierdzi, że już zaczęli się na nią przestawiać. Jednak 88 proc. nie spodziewa się całkowitego zastąpienia silnika spalinowego elektromobilnością do 2030 r. lub później.

Niektórzy z ankietowanych dostawców zakładają także, że paliwa syntetyczne (40 proc.) lub ogniwa paliwowe (ok. 30 proc.), również mogą spełnić wyższe standardy ochrony środowiska.

Większość ankietowanych dostawców przeszła już połowę drogi do ery elektrycznej. Wśród utrudnień z tym związanych, firmy wymieniają brak wsparcia politycznego i niepewność planowania, jako największe bariery szybkiej transformacji. Ponadto wspomina się o rosnących wymaganiach dotyczących zrównoważonego rozwoju, powolnym rozwoju energii odnawialnej i braku wykwalifikowanych pracowników.

Branża oczekuje, przede wszystkim niższych podatków i niskich cen energii, zmniejszenia biurokracji, szybszej rozbudowy infrastruktury ładowania i większej elastyczności na rynku pracy. Przejście na zrównoważone technologie napędowe jest najtrudniejszym wyzwaniem dla średniej wielkości dostawców.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Mondi Simet Sp. z o.o.
HQ Plastics
Link International Transport
GREG-PLAST
Sigfox Poland Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.