W marcu zeszłego roku Grupa Volkswagen poinformowała o planie budowy w Wolfsburgu fabryki, w której od 2026 roku miał być produkowany nowy elektryczny model Trinity. Jednak ostatnich kilkanaście miesięcy zweryfikowało zamierzenia o wartości około 2 mld euro.
29 września br. zarząd koncernu poinformował radę nadzorczą Grupy Volkswagen o planach wykorzystania zakładów do 2028 roku. I tak, fabryka w Wolfsburgu otrzyma drugi, po VW ID.3, model elektryczny. Oczekuje się, że od 2026 r. z linii montażowej zjadą w pełni elektryczne SUV-y z segmentu A, razem z VW Golfem i niedawno odnowionym VW Tiguanem. Ponadto w Wolfsburgu od 2025 r. będzie produkowany również następca Tiguana Allspace.
Zdecydowano również o rezygnacji z budowy fabryki w dzielnicy Warmenau pod projekt Trinity. Nowe zelektryfikowane modele oparte na architekturze SSP (Scalable Systems Platform), które zostaną wprowadzone na rynek pod koniec dekady, zostaną zintegrowane z istniejącymi, zmodernizowanymi strukturami głównego zakładu. Ikona marki model Golf również ma zostać wprowadzona w elektryczną przyszłość na platformie SSP.
Sam projekt pojazdu Trinity, pierwotnie przeznaczony dla Wolfsburga, trafi do fabryki w Zwickau, który jak informują niemieckie media boryka się z problemem wykorzystania w pełni mocy produkcyjnych. Obecnie zakład ten dedykowany jest pod modele VW ID.3, VW ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron, Audi Q3 Sportback e-tron, Cupra Born oraz karosierie Bentley Bentayga i Lamborgini Urus.
Zakład w Osnabrück planuje kontynuować współpracę z Porsche, oprócz produkcji obecnych modeli spalinowych Volkswagena Arteon i VW T-Roc Cabriolet.
Europa
Nie będzie drugiej fabryki aut VW w Wolfsburgu
- Szczegóły
- Autor: Volkswagen