Tak jak na innych europejskich rynkach motoryzacyjnych także w Niemczech epidemia koronawirusa negatywnie wpłynęła na sprzedaż aut.
W minionym miesiącu w Niemczech zostało zarejestrowanych 215,1 tys. nowych samochodów osobowych. To o 37,74 proc. mniej niż analogicznym okresie zeszłego roku.
Jedyną marką jaka zwiększyła sprzedaż było Subaru (+1,56 proc.). Najwięcej zarejestrowano aut marek Volkswagen (40,6 tys. sztuk. -35,1 proc.), Mercedes (20,1 tys. sztuk, -28,24 proc.) i BMW (20 tys. sztuk, -21,25 proc.).
Rejestracja samochodów z silnikami benzynowymi spadła o 48,3 proc. (107,5 tys. sztuk) ale nadal przypada na nie ponad połowa wszystkich pojazdów. Auta z napędem wysokoprężnym odnotowały spadek o 39,3 proc. (67,9 tys. sztuk, 31,6 proc. udziału). Wzrost odnotowały auta hybrydowe (+28,7 tys., +62 proc.) oraz samochody elektryczne (10,3 tys, +56,1 proc.).
W I kwartale 2020 r. w Niemczech zostało zarejestrowanych 701,3 tys. nowych aut osobowych. o 20 proc. mniej niż przed rokiem.
Europa
Niemcy: blisko 40-procentowy spadek na rynku nowych aut
- Szczegóły
- Autor: KBA, VDIK, AutomotiveSuppliers.pl