Koncerny Bosch i ZF, czołowi światowi dostawcy motoryzacyjni zapowiedzieli redukcję zatrudnienie w swoich lokalizacjach na terenie Niemiec.
Do końca 2024 roku zostanie zamknięty zakład ZF w Gelsenkirchen. Obecnie w fabryce zatrudnionych jest około 200 osób, zajmujących się produkcją układów kierowniczych do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Zakład był zagrożony zamknięciem już w 2018 r. ale licząc na pozyskanie zamówień na elektryczne układy kierownicze do ciężarówek koncern utrzymywał nierentowną lokalizację. Jednak oczekiwanych zamówień nie ma i ZF zdecydował o zakończeniu działalności produkcyjnej w Gelsenkirchen.
Ograniczenie zatrudnienie zapowiedział również Bosch, które mają być przeprowadzone do 2025 roku. Z koncernu odejdzie 1 500 pracowników w obszarach rozwoju, administracji i sprzedaży w dziale Napędy w dwóch lokalizacjach, w Feuerbach i Schwieberdingen. Bosch chce to osiągnąć głównie poprzez przejścia na wcześniejsze emerytury lub poprzed dobrowolne odejścia z firmy.
Przypomnijmy, że w ciągu kilku ostatnich tygodni dwóch producentów opon zapowiadziało zamknięcie części swoich zakładów w Niemczech - Goodyear w Fuldzie i we Fürstenwalde a Michelin w Karlsruhe i Trewirze. Decyzje dotkną odpowiednio: ponad 1,7 tys. i 1,5 tys. pracowników.
Europa
Niemcy: kolejni dostawcy tną zatrudnienie
- Szczegóły
- Autor: AutomobilWoche, AutomotiveSuppliers.pl (fot. ZF)