W marcu br. na niemieckim rynku przybyło 339,1 tys. nowych samochodów, o 3,42 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2011 r.
Marki niemieckie (209,8 tys. sztuk, +3,23 proc.) stanowiły 61,87 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych aut. Najwięcej nabywców na swoje auta znalazł Volkswagen (72,6 tys., +9,2 proc.). Kolejnej miejsca przypadły BMW (31 tys., +11,57 proc.) i Mercedesowi (27 tys., -,8 proc.). Warto zaznaczyć, że Opel (6. lokata) sprzedał o blisko 12,3 proc. aut mniej (23,7 tys.) niż rok wcześniej. To największy spadek wśród marek niemieckich poza smartem (2,71 tys., -18 proc.).
W I kwartale 2012 r. w Niemczech zarejestrowano 773,6 tys. nowych samochodów, o 1,34 proc. więcej niż w rok wcześniej. Najwięcej aut przypadło na marki Volkswagen (172,8 tys., +3,76 proc.), BMW (66,2 tys., +5,66 proc.) i Mercedes (65,6 tys., +5,66 proc.). W tym czasie wspomniany Opel (6. pozycja) zanotował ponad 9-procentowy spadek sprzedaży (54,4 tys., -9,19 proc.) - najwięcej wśród marek niemieckich.
Marki niemieckie (209,8 tys. sztuk, +3,23 proc.) stanowiły 61,87 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych aut. Najwięcej nabywców na swoje auta znalazł Volkswagen (72,6 tys., +9,2 proc.). Kolejnej miejsca przypadły BMW (31 tys., +11,57 proc.) i Mercedesowi (27 tys., -,8 proc.). Warto zaznaczyć, że Opel (6. lokata) sprzedał o blisko 12,3 proc. aut mniej (23,7 tys.) niż rok wcześniej. To największy spadek wśród marek niemieckich poza smartem (2,71 tys., -18 proc.).
W I kwartale 2012 r. w Niemczech zarejestrowano 773,6 tys. nowych samochodów, o 1,34 proc. więcej niż w rok wcześniej. Najwięcej aut przypadło na marki Volkswagen (172,8 tys., +3,76 proc.), BMW (66,2 tys., +5,66 proc.) i Mercedes (65,6 tys., +5,66 proc.). W tym czasie wspomniany Opel (6. pozycja) zanotował ponad 9-procentowy spadek sprzedaży (54,4 tys., -9,19 proc.) - najwięcej wśród marek niemieckich.