Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Niemiecka gospodarka jest w kryzysie. Firmy motoryzacyjne i dostawcy stoją przed groźbą masowych zwolnień. Kryzys w tym sektorze jest szczególnie głęboki, a pytanie brzmi: kto będzie budował samochody przyszłości?

Z początkiem 2025 roku niemiecka gospodarka jest w trudnej sytuacji. W ostatnim czasie szczególnie mocno ucierpiał przemysł motoryzacyjny, jeden z najważniejszych jej sektorów. Największy niemiecki producent samochodów, Volkswagen, planował zamknąć fabryki w Niemczech, co nigdy wcześniej nie miało miejsca w kilkudziesięcioletniej historii firmy.

Na krótko przed świętami osiągnięto porozumienie ze związkami zawodowymi. Kompromis ten, okrzyknięty „cudem bożonarodzeniowym”, przewiduje redukcję ponad 35 000 miejsc pracy i zmniejszenie produkcji o prawie jedną czwartą, ale bez natychmiastowych zwolnień czy zamykania zakładów. Jednak masowe zwolnienia w innych firmach motoryzacyjnych i u wielu dostawców są nadal w planach.
Niemiecki „polikryzys"

Diagnoza jest niepodważalna, ale obserwatorzy rynku i konkurenci nadal różnią się co do definiowania przyczyn kryzysu. Ekspert ds. motoryzacji Stefan Bratzel z Centrum Zarządzania Motoryzacją (CAM) wskazuje na „połączenie trudności, niemiecki polikryzys”.

Więcej w serwisie Deutsche Welle.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Mondi Simet Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
BARIBAL Group