Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (Kraftfahrt-Bundesamt) w grudniu 2020 r. Niemcy zarejestrowani 82,8 tys. nowych aut elektrycznych i hybryd plug-in.

To siedmiokrotnie więcej niż w tym samym miesiącu 2019 roku! Udział tego typu pojazdów w całym rynku nowych samochodów osobowych osiągnął rekordowy poziom 26,6 procent. Po raz pierwszy auta elektrycznych i hybrydowe plug-in wyprzedziły samochody z silnikami Diesla. W grudniu niemiecki rynek motoryzacyjny powiększył się o 43,7 tys. e-aut (+660 proc.) oraz o 39,1 tys. hybryd (+601 proc.).

Tak duże przyspieszenie w zainteresowaniu elektromobilnością przyniósł uruchomiony w II półroczu zeszłego roku program dopłat "Umweltbonus”. W jego ramach każdy zainteresowany, który kupi nowy samochód może wnioskować o dofinansowanie. W przypadku auta elektrycznego w cenie do 40 tys. euro otrzyma dopłatę w wysokości do 6 tys. euro. Jeśli będzie to hybryda plug-in można otrzymać do 4,5 tys. euro. Jeśli cena przekracza 40 tys. euro dopłaty wynoszą odpowiednio 5 tys. euro (elektryki) i 3 750 euro (hybrydy). Także użytkownicy aut leasingowanych mogą liczyć na dopłaty (np. 1 500 - 2 000 euro w zależności od długości umowy).

Tylko w grudniu 2020 r., według Federalnego Urzędu ds. Gospodarki i Kontroli Eksportu, zgłoszono 58,3 tys. wniosków o dopłatę, w tym 31,9 tys. na auta elektryczne. Od czasu uruchomienia programu "Umweltbonus” złożono łącznie 420 tys. wniosków.

W całym 2020 roku w Niemczech zostało zarejestrowanych 394,9 tys. samochody elektryczne i hybrydowe (+263 proc.) a ich udział w rynku wzrósł do 13,5 procent.

Problemem rozwoju elektromobilności jest infrastruktura ładowania aut. Według Federalnej Agencji ds. Sieci w Niemczech jest obecnie 34 056 publicznych punktów ładowania (stan na 6 stycznia 2020 r.). Przy aktualnej flocie około 580 tys. samochodów elektrycznych i hybrydowych na jeden punkt przypada 17 pojazdów (a jeszcze na początku maja było to 10 pojazdów na punkt). Istnieje więc wielka potrzeba działania w tym obszarze, wskazuje stowarzyszenie niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego (VDA).

Dobre wieści płyną nie tylko z rynku sprzedaży ale także z produkcji. W listopadzie 2020 r. w Niemczech została wyprodukowana rekordowa liczba 71,7 tys. samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. W stosunku do tego samego miesiąca 2019 r. nastąpił wzrost o 194 proc. Oznacza to, że około co szósty samochód osobowy wyprodukowany za Odrą  miał napęd elektryczny. Produkcja aut w 100 proc. elektrycznych wyniosła 22,2 tys. a hybryd plug-in - 47,5 tys. (+187 proc.).
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Jaeger Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
MESH Works Inc.