Nobina Stockholm, operator transportu publicznego w Szwecji, zamówił aż 55 niskowejściowych autobusów elektrycznych Urbino 15 LE electric. Pojazdy zostaną zarejestrowane w klasie II i będą obsługiwać trasy podmiejskie w Sztokholmie. Dostawy zaplanowano na rok 2024.
Nobina, wiodący operator transportu publicznego, obsługujący ruch autobusowy w całej Szwecji, kontynuuje inwestycje w zrównoważoną mobilność. Solaris otrzymał od oddziału firmy w Sztokholmie zamówienie na 55 trójosiowych autobusów elektrycznych Urbino 15 LE electric. Pojazdy będą homologowane w klasie II i będą wozić pasażerów na obszarach podmiejskich stolicy Szwecji. Dostawy pojazdów planowane są na rok 2024.
"Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję Solarisa w szwedzkim segmencie międzymiastowym dzięki naszej współpracy z Nobiną. Ten kontrakt jest dla nas istotny również dlatego, że wdraża zeroemisyjne rozwiązania w komunikacji podmiejskiej, co jest kluczowe dla globalnej transformacji transportu. Jesteśmy dumni z powierzonego nam zaufania i odpowiedzialności. Urbino 15 LE electric to doskonały produkt. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasze autobusy zapewnią pasażerom komfort na trasach podmiejskich, jednocześnie minimalizując wpływ na klimat", powiedział Javier Iriarte, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach.
Urbino 15 LE electric to niskowejściowe, trójosiowe autobusy elektryczne, które mogą być wykorzystywane zarówno w miastach, jak i na trasach podmiejskich. Sercem napędu każdego z autobusów będzie centralny silnik o mocy 240 kW, który będzie zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 550 kWh. Zapewni to autobusom swobodne funkcjonowanie w ciągu dnia, nocą zaś pojazdy będą ładowane poprzez plug-in.
Autobusy zostaną wyposażone w zestaw Mobileye Shield+ w celu zapewnienia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. System jest wsparciem kierowcy i wykrywa obiekty znajdujące się w tzw. martwym polu, ostrzegając prowadzącego za pomocą sygnałów dźwiękowych i komunikatów na desce rozdzielczej.
Solarisy Urbino 15 LE electric będą także wyposażone w klimatyzację, skandynawski pakiet dostosuje je do trudnych warunków pogodowych, zaś dodatkowe oświetlenie nad drzwiami na zewnątrz ułatwi pasażerom wsiadanie i wysiadanie o zmroku. Wnętrze pojazdów zaprojektowano tak, by pomieściło 52 pasażerów na miejscach siedzących, z czego 8 to miejsca o wysokiej dostępności, czyli bez dodatkowych stopni, co ma ogromne znaczenie dla osób z niepełnosprawnościami oraz pasażerów podróżujących z wózkami dziecięcymi. Dodatkowe miejsce za kierowcą będzie składane, jako specjalne miejsce dla psa przewodnika osoby niewidomej.
Solaris jest europejskim liderem e-mobilności w transporcie publicznym. Producent dostarczył już ponad 2 tysiące pojazdów bateryjnych do klientów w 21 państwach. Zamówienia na kolejne tysiąc pojazdów są w trakcie realizacji.
Europa
Nobina zwiększa zieloną flotę: 55 elektrycznych autobusów Solaris
- Szczegóły
- Autor: Solaris