NORWESKA POCZTA ZMNIEJSZA SWÓJ ŚLAD WĘGLOWY
Posten, norweski operator usług pocztowych, złożył zamówienie na 240 sztuk Renault Kangoo Maxi Z.E. Zasięg 170 km w cyklu NDEC (od 80 do 125 km przy normalnych warunkach jazdy) sprawia, że Kangoo Maxi Z.E. doskonale sprawdza się w roli samochodu służbowego dla pracowników firm i administracji. Czerwone Kangoo Maxi Z.E. z floty Posten będzie wykorzystywane na gęsto zaludnionych terenach w Norwegii.
Od kilku lat rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych w Norwegii, głównie z powodu zaangażowania rządu, który wprowadził specjalny program zachęt. Pod koniec 2015 roku pojazdy elektryczne miały 20% udziału w łącznej sprzedaży samochodów na lokalnym rynku. Oczekuje się, że do 2020 roku na norweskich drogach będzie jeździć 200 tys. samochodów z napędem elektrycznym, które będą stanowić 10% lokalnej floty.
Samochody elektryczne są zwolnione w Norwegii z podatku VAT i podatku drogowego. Ich właściciele nie płacą także opłat parkingowych, opłat za przejazd płatnymi odcinkami dróg ani za połączenia promowe. Pojazdy elektryczne dopuszczono także do ruchu na pasach dla autobusów.
W oferowanej na rynku norweskim gamie samochodów elektrycznych Renault znajdują się ZOE, Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E., 5-miejscowe Kangoo Maxi Z.E. i Twizy.
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - SKUTECZNE ROZWIĄZANIE PROBLEMU GLOBALNEGO OCIEPLENIA
Renault jest pionierem w obszarze przystępnych cenowo, w pełni elektrycznych pojazdów i jedynym producentem samochodów, który oferuje ich pełną gamę. Koncern Renault uważa, że samochody elektryczne są najbardziej skuteczną odpowiedzią na problem globalnego ocieplenia.
Ponieważ samochód elektryczny nie jest napędzany paliwem kopalnym, nie emituje dwutlenku węgla. ZOE ma zerowy poziom emisji CO2, podczas gdy samochody wyposażone w silniki spalinowe lub napęd hybrydowy emitują przynajmniej 84 g/km.
Dane Międzynarodowej Agencji Energetycznej wskazują, że jeśli do roku 2020 na drogach będzie jeździć 7 milionów samochodów elektrycznych, to uda się nam zaoszczędzić 400 tys. baryłek ropy dziennie. Bez samochodów sprzedanych dotychczas przez koncern Renault, kierowcy wyemitowaliby do atmosfery dodatkowe 115 tys. ton CO2 i zużyliby dodatkowe 230-450 baryłek ropy (przeciętnie w ciągu roku2).
Jako oficjalny partner szczytu klimatycznego Organizacji Narodów Zjednoczonych COP21, Alians Renault-Nissan udostępnił organizatorom flotę 200 samochodów elektrycznych swoich marek, w tym 100 sztuk Renault ZOE, które będą przewozić delegatów na trasie między Paryżem i lotniskiem Le Bourget od 30 listopada do 11 grudnia 2015 roku.
1/ Zerowa emisja CO2 lub zanieczyszczeń do atmosfery zgodnie z cyklem pomiarowym NEDC (z wyłączeniem zużycia części eksploatacyjnych).
2/ Dane obliczono na podstawie wartości udostępnionych przez CPDP (Comité Professionnel du Pétrole) i porównań z pojazdami z podobnej kategorii.