Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Grupa Renault zrealizowała wyznaczone cele CAFE, a marka Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie.

W sytuacji pandemii COVID-19 Grupa Renault sprzedała na całym świecie w 2020 roku 2 949 849 samochodów, czyli o 21,3% mniej niż w roku poprzednim, przy średnim spadku na rynku o 14,2%.

Na koniec 2020 roku Grupa Renault zrealizowała wyznaczone cele CAFE dla samochodów osobowych i dostawczych.

Po pierwszym półroczu 2020, w którym główne rynki zbytu Grupy mocno odczuły wpływ pandemii i obostrzeń związanych z kwarantanną, wyniki w drugiej połowie roku świadczą o lepszej odporności na trudną sytuację – sprzedaż Grupy w Europie utrzymała się na poziomie odpowiadającym rynkowym tendencjom.

Marka Renault dwukrotnie zwiększyła sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie do 115 888 sztuk i umocniła swoją pozycję lidera w tym segmencie. ZOE jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Model odnotował wzrost sprzedaży o blisko 114% do 100 657 sztuk.

Portfel zamówień w Europie na koniec grudnia 2020 roku jest o 14% większy niż w 2019 roku, między innymi dzięki atrakcyjnej nowej ofercie napędów hybrydowych i ładowanych hybryd E-TECH. Zmniejszyła się również liczba samochodów na składzie o około 20% w porównaniu do 2019 roku.

W 2020 roku Grupa Renault rozwinęła najbardziej rentowne kanały sprzedaży, a marka Renault zwiększyła o blisko 1 punkt udział w rynku europejskim w sprzedaży do klientów indywidualnych.

W 2021 roku Grupa będzie kontynuowała przyjętą politykę handlową ukierunkowaną na zysk. Wdrożony zostanie plan strategiczny Renaulution, który zostanie zaprezentowany 14 stycznia br.

Grupa Renault dąży do poprawy wyników. Od tej pory będziemy stawiali na zyskowność, a nie wielkość sprzedaży, z wyższą marżą jednostkową netto na każdym samochodzie, i to na wszystkich rynkach zbytu. Pierwsze wyniki były już widoczne w drugiej połowie 2020 roku, zwłaszcza w Europie, gdzie marka Renault zwiększyła sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach i umocniła pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych – oświadczył Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.


Kryzys wywołany pandemią miał duży wpływ na naszą sprzedaż w pierwszym półroczu. Dzięki mobilizacji wszystkich pracowników mogliśmy stawić czoła tej sytuacji. Drugi półrocze pokazało lepszą odporność Grupy i przyniosło dobre wyniki na rynku samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. Rozpoczynamy rok 2021 z wyższym poziomem zamówień niż w 2019 roku, niższym poziomem wyprodukowanych pojazdów na składzie i wyższym pozycjonowaniem cenowym całej naszej gamy – powiedział Denis le Vot, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Renault.


Wobec pandemii COVID-19 sprzedaż Grupy Renault spadła o 21,3% do 2 949 849 sztuk, przy średnim spadku na rynku 14,2%. Wysoki spadek sprzedaży wynikał w znacznej mierze ze ścisłej kwarantanny wprowadzonej w większości krajów, w których działa Grupa, i zawieszenia działalności handlowej w drugim kwartale, jak również spowolnienia gospodarki w czwartym kwartale, zwłaszcza we Francji. Grupa kontynuowała politykę handlową, która kładzie nacisk na zyskowność, a nie wielkość sprzedaży.


Marka Renault liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie

Na dynamicznie rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych w Europie marka Renault zajmuje pozycję decydowanego lidera z 115 888 sprzedanych samochodów.

Oznacza to wzrost o 101,4% w porównaniu z 2019 r. ZOE jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Model odnotował wzrost sprzedaży o blisko 114% do 100 657 sztuk. W segmencie elektrycznych pojazdów dostawczych najlepiej sprzedającym się samochodem jest Kangoo Z.E.

Ofertę elektrycznych samochodów Grupy w 2021 roku poszerzą modele Renault Twingo Electric i Dacia Spring.


Oprócz samochodów elektrycznych (BEV) Renault proponuje od lata ofertę napędów hybrydowych i hybrydowych plug-in E-TECH dostępnych w bestsellerowych modelach marki (Clio, Captur i Megane Grandtour). Marka weszła w ten sposób na rynek samochodów z napędem hybrydowym lub hybrydowym ładowanym. Sprzedała ponad 30 000 samochodów, co stanowi 25% sprzedaży poszczególnych modeli.

W pierwszym półroczu 2021 gama E-TECH powiększy się o modele Renault Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid i Megane E-TECH Plug-in Hybrid.


W Europie

Sprzedaż Grupy spadła o 25,8% do 1 443 917 samochodów przy średnim spadku na rynku o 23,6%.

Udział marki Renault odnotował lekki wzrost do 7,7% (+0,1 punktu) dzięki sukcesowi odnowionej gamy modeli z segmentu B (Clio, Captur i ZOE) oraz wprowadzeniu napędów E-TECH.

Clio jest najlepiej sprzedającym się samochodem w tym segmencie w Europie z liczbą 227 079 sprzedanych sztuk. Marka Renault zwiększyła w ten sposób swój udział w sprzedaży dla klientów indywidualnych o blisko 1 punkt.

Marka Dacia odnotowała spadek sprzedaży o 31,7% do 385 674 samochodów.

Dacia Sandero jest już czwarty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się modelem na rynku klientów indywidualnych. Dwa flagowe modele marki, Nowe Sandero i Nowe Sandero Stepway weszły do sprzedaży pod koniec 2020 roku.

Nowa oferta silników dwupaliwowych Dacii, zasilanych benzyną i LPG, dostępna w większości modeli pod nazwą ECO­G, ma ponad 25% udziału w sprzedaży Dacii w Europie.

Sprzedaż samochodów Grupy poza Europą spadła o 16,5% głównie ze względu na spadek sprzedaży w Brazylii o 45%, co spowodowane było zmianą polityki handlowej z położeniem nacisku na najbardziej rentowne kanały sprzedaży.

W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, Grupa Renault jest liderem z udziałem 30,1% (wzrost o 1,2 punktu). Sprzedaż spadła o 5,5% przy spadku na rynku o 9,2%.

ŁADA umocniła pozycję wiodącej marki na rynku rosyjskim z udziałem 21,5%. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji.

Udział marki Renault w rynku zmniejszył się o 0,2 punktu do 8% w oczekiwaniu na pojawienie się nowego Dustera w pierwszym półroczu 2021.

W Indiach sprzedaż Grupy spadła o 9,4% przy załamaniu na rynku o 18,8%. Tym samym marka zdobyła 2,8% udziału w rynku (+0,3 punktu), głównie dzięki sukcesowi modelu Triber. W pierwszym półroczu 2021 gama Renault obejmująca modele Kwid, Duster i Triber poszerzy się o nowego SUV-a Kiger.

W Turcji Grupa zachowała pozycję lidera na przeżywającym silne odbicie rynku.

W Korei Południowej sprzedaż marki Renault Samsung Motors wzrosła o 14,2% przy średnim wzroście na rynku o 5,5%. Jest to efekt sukcesu nowego modelu XM3 wprowadzonego w marcu 2020 roku.
0
Udostępniono
Automotive CEE Day 2024
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Nifco Poland Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
CWS Polska
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Bimax Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.