Niewiążąca oferta Beijing Automotive Industry Corp. (BAIC) dotycząca zakupu udziałów w Oplu, zawiera m.in. plan zamknięcia fabryki w Belgii i redukcję zatrudnienia ponad 7 tys. pracowników.
Do takiej informacji dotarła agencja informacyjna "Reuters". BAIC chce przejąć 51 proc. udziałów w Oplu, pozostałe 49 proc. pozostawiając General Motors.
Chiński producent zakłada redukcję 7 584 miejsc pracy w Europie, w tym ponad 3 tys. w samych Niemczech. W Bochum miałoby być zwolnionych 1 680 osób, a w głównym zakładzie w Reusselsheim 1 160 pracowników. Ponadto na dwa lata mogłaby być zawieszona produkcja Opla Corsa w Eisenach.
Ponadto zwolnienia miałyby dotknąć fabrykę w hiszpańskiej Saragossie, gdzie zredukowanoby około 1,3 tys. miejsc.
Najgorsza przyszłość czekałaby jednak zakład Opla w Belgii. Fabryka w Antwerpii zostałby definitywnie zamknięty w marcu przyszłego roku, co dotknęłoby 2 446 pracowników.
Plany redukcji zatrudnienia przez BAIC są niższe niż w ofercie Magny, która zakłada zwolnienie w Europie ponad 10 tys. osób.
Ponadto chiński producent aut planuje zbudowanie sieci dealerskiej w Chinach, która objęłaby 400 punktów, z roczną sprzedażą 485 tys. egzemplarzy modeli Opel Corsa, Meriva, Zafira, Antara i starszej wersji Vectry.
Do takiej informacji dotarła agencja informacyjna "Reuters". BAIC chce przejąć 51 proc. udziałów w Oplu, pozostałe 49 proc. pozostawiając General Motors.
Chiński producent zakłada redukcję 7 584 miejsc pracy w Europie, w tym ponad 3 tys. w samych Niemczech. W Bochum miałoby być zwolnionych 1 680 osób, a w głównym zakładzie w Reusselsheim 1 160 pracowników. Ponadto na dwa lata mogłaby być zawieszona produkcja Opla Corsa w Eisenach.
Ponadto zwolnienia miałyby dotknąć fabrykę w hiszpańskiej Saragossie, gdzie zredukowanoby około 1,3 tys. miejsc.
Najgorsza przyszłość czekałaby jednak zakład Opla w Belgii. Fabryka w Antwerpii zostałby definitywnie zamknięty w marcu przyszłego roku, co dotknęłoby 2 446 pracowników.
Plany redukcji zatrudnienia przez BAIC są niższe niż w ofercie Magny, która zakłada zwolnienie w Europie ponad 10 tys. osób.
Ponadto chiński producent aut planuje zbudowanie sieci dealerskiej w Chinach, która objęłaby 400 punktów, z roczną sprzedażą 485 tys. egzemplarzy modeli Opel Corsa, Meriva, Zafira, Antara i starszej wersji Vectry.