Gościem honorowym na uroczystości był hiszpański król Filip VI.
„To dla nas dobry dzień. Produkcja modelu Mokka w Saragossie umożliwi nam lepsze wykorzystanie naszych zakładów w Europie oraz szybszą obsługę klientów” - mówi Michael Lohscheller, dyrektor finansowy Grupy Opel. „Mokka niezmiennie cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od momentu wejścia na rynek latem 2012 r. znalazła już ponad 275 tys. nabywców. W rezultacie, w ciągu zaledwie dwóch lat, ten sportowo-użytkowy samochód stał się naszym trzecim najważniejszym produktem. Mokka łączy w sobie atrakcyjność naszych najnowszych modeli i tradycyjne wartości marki Opel”.
4,3 mld euro.
Produkcja subkompaktowego SUVa w Hiszpanii zapewnia około 5700 miejsc pracy w zakładzie. Poza modelem Mokka w Saragossie produkowane są również Corsa i Meriva. W tym roku zakład będzie także świętował rozpoczęcie produkcji modelu Corsa piątej generacji.
Początkowo w produkcji zostanie zastosowany system CKD (montaż od podstaw) bazujący na zestawach części sprowadzanych z Korei. W kolejnych latach liczba części produkowanych lokalnie będzie stopniowo rosła. „Produkcja modelu Mokka w Europie jest zgodna z naszą polityką, by tworzyć samochody tam, gdzie są sprzedawane” – wyjaśnia Michael Lohscheller. „W tym roku z linii montażowej w Saragossie zjedzie około 20 tys. egzemplarzy Mokki. W przyszłym roku liczba ta znacząco wzrośnie”.
Opel Mokka od samego początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Stylowy samochód sportowo-użytkowy zdobył serca zarówno ekspertów motoryzacyjnych, jak i klientów. Kolejno w 2013 r. i 2014 r. czytelnicy magazynu motoryzacyjnego „Auto Bild” uznali Mokkę za samochód roku z napędem na cztery koła w kategorii pojazdów terenowych i sportowo-użytkowych w cenie poniżej 25 tys. euro.
„Mokka odgrywa kluczową rolę w naszej zakrojonej na szeroką skalę ofensywie modelowej” – mówi Lohscheller. „Do 2018 r. będziemy stopniowo zwiększać swój udział rynkowy. Wprowadzimy do sprzedaży 27 nowych pojazdów i 17 nowych silników”.