W czwartek w południe Opel potwierdził wczorajsze doniesienia agencji "Reuters" o planach zamknięciu zakładu w Antwerpii.
Podczas konferencji prasowej poinformowano o zamiarze zakończenie produkcji w tym belgijskim zakładzie w ciągu bieżącego roku.
Opel będzie nadal angażowany w oficjalną informację i konsultacje z przedstawicielami pracowników w odniesieniu do planowanej restrukturyzacji.
Światowy kryzys gospodarczy doprowadził do istotnego pogorszenia koniunktury w przemyśle motoryzacyjnym. Rynek samochodowy w Europie Zachodniej w 2010 r. ma być mniejszy o 1,5 mln pojazdów niż w rok wcześniej i o prawie 4 mln mniejszy niż w szczytowym 2007 r. W najbliższym czasie nie nastąpi powrót (jeśli w ogóle), do rekordowych poziomów, co powoduje nadmiar mocy, w tym także w Oplu. Dlatego w celu zapewnienia długoterminowej stabilności firmy, Opel musi zmniejszyć moce produkcyjne o około 20 proc.
Z uwagi na obecne wykorzystanie potencjału we wszystkich europejskich zakładach Opel/Vauxhal, planowane przyszłe portfolio produktów, wymagania czasowe i skutki finansowe, likwidacja zakładu w Antwerpii byłoby najbardziej logicznym posunięciem. Jeśli decyzja zostanie potwierdzona, produkcja zakończy się w ciągu najbliższych miesiącach.
Podczas konferencji prasowej poinformowano o zamiarze zakończenie produkcji w tym belgijskim zakładzie w ciągu bieżącego roku.
Opel będzie nadal angażowany w oficjalną informację i konsultacje z przedstawicielami pracowników w odniesieniu do planowanej restrukturyzacji.
Światowy kryzys gospodarczy doprowadził do istotnego pogorszenia koniunktury w przemyśle motoryzacyjnym. Rynek samochodowy w Europie Zachodniej w 2010 r. ma być mniejszy o 1,5 mln pojazdów niż w rok wcześniej i o prawie 4 mln mniejszy niż w szczytowym 2007 r. W najbliższym czasie nie nastąpi powrót (jeśli w ogóle), do rekordowych poziomów, co powoduje nadmiar mocy, w tym także w Oplu. Dlatego w celu zapewnienia długoterminowej stabilności firmy, Opel musi zmniejszyć moce produkcyjne o około 20 proc.
Z uwagi na obecne wykorzystanie potencjału we wszystkich europejskich zakładach Opel/Vauxhal, planowane przyszłe portfolio produktów, wymagania czasowe i skutki finansowe, likwidacja zakładu w Antwerpii byłoby najbardziej logicznym posunięciem. Jeśli decyzja zostanie potwierdzona, produkcja zakończy się w ciągu najbliższych miesiącach.