Takoni
Stokvis Tapes
VIA
To ma być ostatni rok, kiedy Opel nie wypracowuje zysku. Europejskie fabryki producenta dostają coraz więcej zamówień, a zakład w Gliwicach produkuje już na rynek amerykański.

Produkcja aut w Europie, a zwłaszcza ich eksport stał się bardziej opłacalny z powodu niższego kursu europejskich walut wobec euro. Nie dochodzi już także do kanibalizacji marek Opla i Chevroleta, bo amerykańska marka została z Europy wycofana. Zamknięte zostały dwie fabryki - w Antwerpii i w Bochum, a bilansu nie obciąża produkcja nierentownego Saaba. W ciągu ostatnich 10 lat Opel zmniejszył zatrudnienie w Europie o 12 tys. pracowników. Przez co działalność firmy znacznie staniała. Program dla Opla/Vauxhalla DRIVE! 2022, przywrócenia zyskowności europejskiej części GM idzie więc zgodnie z planem.

Wyjście na plus - zdaniem przedstawicieli GM nie zakłóci nawet zapaść rynku rosyjskiego w sprzedaży aut średniej klasy, choć jest dotkliwa dla producenta, który musiał znacznie ograniczyć działalność fabryki w Sankt Petersburgu.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono
Automotive CEE Day

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.