Destrukcyjne bariery rynkowe, przestoje w produkcji wywołane brakami półprzewodników oraz drastyczny wzrost kosztów energii stają się destrukcyjną mieszanką dla dostawców.
Z takim przekazem skierowały swój apel do najważniejszych klientów w branży motoryzacyjnej 4 organizacje branżowe: Związek Przemysłu Obróbki Plastycznej Blach (IBU), Związek Przemysłu Obróbki Objętościowej (IMU), Niemiecki Związek Produkcji Śrub (DSV) oraz Związek Niemieckich Producentów Sprężyn (VDFI).
Prezes IBU Bernhard Jacobs opisuje sytuację jako „wyjątkowo niebezpieczną” dla struktury dostawców średniej wielkości. Stowarzyszenia apelują o solidarność producentów pojazdów z dostawcami. Domagają się również ograniczenia kosztów energii, ponieważ ich wysokie ceny podsycają kryzys.
Stowarzyszenia branżowe zwracają również uwagę producentów samochodów na utrzymanie łańcuchów dostaw. Jacobs żąda: „Potrzebujemy od naszych klientów wiarygodnych danych dotyczących produkcji i planowania zamówień.” Rekomendują swoim członkom, aby zobowiązali swoich klientów do odpowiedzialności prawnej. „Surowce należy zamawiać tylko wtedy, gdy odbiór części jest definitywnie zapewniony”, zaleca Jacobs.
W tym celu Niemieckie Stowarzyszenie Obróbki Stali i Metali (WSM) po raz kolejny przeanalizowało i oceniło w jaki zakresie zamówienia oraz harmonogramy dostaw są wiążące prawnie i udostępniło wyniki analizy firmom członkowskim.
Europa
Organizacje w Niemczech ostrzegają: łańcuch dostaw w motoryzacji na skraju załamania
- Szczegóły
- Autor: RND, AutomotiveSuppliers.pl