Są to najbardziej efektywne pod względem emisji CO2 autobusy miejskie MAN oparte na najnowocześniejszej technologii. Autobus MAN Lion’s City Hybrid gromadzi uwalnianą podczas hamowania energię w specjalnych kolektorach (Ultracaps), a następnie wykorzystuje ją do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających autobus. Specjalnie opracowany system zarządzania energią odpowiada za przepływ energii oraz za wyłączenie silnika wysokoprężnego – na przykład podczas jazdy posuwistej i postoju autobusu. Niskopodłogowy autobus z napędem hybrydowym nie emituje spalin podczas postoju na przystankach, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego jest bardzo cichy przy ruszaniu. W ten sposób zużywa nawet do 30% mniej paliwa, ograniczając równocześnie emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami miejskimi z silnikiem wysokoprężnym.
Autobus miejski MAN Lion’s City Hybrid obsługiwał już różne linie miejskiej sieci komunikacji w stolicy Francji w ramach testów polowych w 2011 roku. Potwierdzone wówczas niskie zużycie paliwa oraz wysoka niezawodność napędu hybrydowego zadecydowały o zamówieniu przez RATP 15 sztuk autobusów MAN Lion’s City Hybrid.
RATP należy do największych operatorów sieci autobusów miejskich w Europie i posiada ponad 4 300 pojazdów - w tym aż 550 autobusów miejskich typu MAN Lion’s City.
Autobusy miejskie MAN Lion’s City Hybryd produkowane są w fabrykach MAN w Starachowicach oraz Poznaniu.