Parlament Europejski przyjął projekt dyrektywy, której celem jest promowanie czystych i energooszczędnych samochodów. Tylko takie pojazdy będą mogły być kupowane przez władze i przedsiębiorstwa publiczne.
Przy zakupie wśród kryteriów wyboru władze publiczne będą musiały uwzględniać nie tylko cenę, ale również wpływ na środowisko kupowanych samochodów. Dyrektywa ma na celu stworzenie zachęt dla przemysłu do rozwoju i inwestowania w przyjazne środowisku pojazdy. Dyrektywa będzie obowiązywać w procedurze zamówień publicznych, ale także przy zakupie nowych pojazdów przez podwykonawców, także prywatnych pracujących na zlecenie władz. Dyrektywą objęty jest również zakup taboru przez przedsiębiorstwa transportu publicznego.
W Unii każdego roku władze publiczne dokonują zakupów 110 tysięcy samochodów osobowych, 110 furgonów, 35 tysięcy pojazdów ciężarowych i 17 tysięcy autobusów.
Państwa członkowskie będą miały na wdrożenie dyrektywy 18 miesięcy.
Przy zakupie wśród kryteriów wyboru władze publiczne będą musiały uwzględniać nie tylko cenę, ale również wpływ na środowisko kupowanych samochodów. Dyrektywa ma na celu stworzenie zachęt dla przemysłu do rozwoju i inwestowania w przyjazne środowisku pojazdy. Dyrektywa będzie obowiązywać w procedurze zamówień publicznych, ale także przy zakupie nowych pojazdów przez podwykonawców, także prywatnych pracujących na zlecenie władz. Dyrektywą objęty jest również zakup taboru przez przedsiębiorstwa transportu publicznego.
W Unii każdego roku władze publiczne dokonują zakupów 110 tysięcy samochodów osobowych, 110 furgonów, 35 tysięcy pojazdów ciężarowych i 17 tysięcy autobusów.
Państwa członkowskie będą miały na wdrożenie dyrektywy 18 miesięcy.