Uroczysta ceremonia poprzedziła przekazanie już 50. autobusu miejskiego marki Solaris dla Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB).
Jubileuszowy pojazd jest jednym z pięciu zamówionych w tym roku przez LVB autobusów Solaris Alpino o długości 8,6 metra. Lipski przewoźnik od 2005 roku konsekwentnie stawia na sprawdzoną jakość marki Solaris.
Kluczyki do Solarisa numer 50 w lipskich barwach, którym jest Solaris Alpino, Dyrektorowi Technicznemu LVB Ronaldowi Juhrs, wręczała Małgorzata Olszewska Prezes Zarządu Solaris Deutschland GmbH.
Solaris Alpino dla LVB w Lipsku oferuje 14 wygodnych i komfortowych miejsc siedzących, uzupełnionych czterema siedzeniami rozkładanymi. Środek autobusu zajmuje przestrzeń wielorakiego wykorzystania. Służyć może na przykład jako miejsce dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, do którego manualna rampa znacząco ułatwia dostęp. W wieży silnika lipskiego Solarisa zamontowano silnik Cummins o mocy 178 kW (242 KM) spełniający wymagające normy emisji spalin EEV. Jego moc przenoszona jest poprzez automatyczną skrzynię biegów marki ZF. Autobusy wyposażone są w kamery monitoringu, system informacji pasażerskiej, telewizję dla pasażerów oraz biletomaty.
Po raz pierwszy przyjazne środowisku Solarisy zawitały do Lipska w 2005 roku. Oprócz dwunastometrowych Urbino jesienią 2007 roku do użytku oddano innowacyjny, przegubowy autobus hybrydowy Solaris Urbino 18 Hybrid. Dzięki swojemu spalinowo-elektrycznemu napędowi pozwala zredukować zużycie paliwa, jak również ograniczyć emisję szkodliwych spalin. W najbliższych miesiącach LVB wzbogaci się o kolejne 12 miejskich Urbino. Łącznie po Lipsku jeździć wtedy będzie 66 niskopodłogowych, przyjaznych pasażerom Solarisów.
Jubileuszowy pojazd jest jednym z pięciu zamówionych w tym roku przez LVB autobusów Solaris Alpino o długości 8,6 metra. Lipski przewoźnik od 2005 roku konsekwentnie stawia na sprawdzoną jakość marki Solaris.
Kluczyki do Solarisa numer 50 w lipskich barwach, którym jest Solaris Alpino, Dyrektorowi Technicznemu LVB Ronaldowi Juhrs, wręczała Małgorzata Olszewska Prezes Zarządu Solaris Deutschland GmbH.
Solaris Alpino dla LVB w Lipsku oferuje 14 wygodnych i komfortowych miejsc siedzących, uzupełnionych czterema siedzeniami rozkładanymi. Środek autobusu zajmuje przestrzeń wielorakiego wykorzystania. Służyć może na przykład jako miejsce dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, do którego manualna rampa znacząco ułatwia dostęp. W wieży silnika lipskiego Solarisa zamontowano silnik Cummins o mocy 178 kW (242 KM) spełniający wymagające normy emisji spalin EEV. Jego moc przenoszona jest poprzez automatyczną skrzynię biegów marki ZF. Autobusy wyposażone są w kamery monitoringu, system informacji pasażerskiej, telewizję dla pasażerów oraz biletomaty.
Po raz pierwszy przyjazne środowisku Solarisy zawitały do Lipska w 2005 roku. Oprócz dwunastometrowych Urbino jesienią 2007 roku do użytku oddano innowacyjny, przegubowy autobus hybrydowy Solaris Urbino 18 Hybrid. Dzięki swojemu spalinowo-elektrycznemu napędowi pozwala zredukować zużycie paliwa, jak również ograniczyć emisję szkodliwych spalin. W najbliższych miesiącach LVB wzbogaci się o kolejne 12 miejskich Urbino. Łącznie po Lipsku jeździć wtedy będzie 66 niskopodłogowych, przyjaznych pasażerom Solarisów.