Taksówkarze należą do najbardziej wymagających użytkowników, a wysokie przebiegi ich pojazdów potwierdzają niezawodność i funkcjonalność samochodów elektrycznych Nissana.
Tylko w 2015 roku korporacje taksówkowe w całej Europie odebrały ponad 100 samochodów elektrycznych, a Nissan sprzedał najwięcej w 100% elektrycznych taksówek spośród wszystkich producentów. Wzrost na rynku elektrycznych taksówek będzie prawdopodobnie trwał nadal, gdyż zyskują one popularność także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma Green Lite Taxi Kft. z Budapesztu zakupiła ostatnio 65 Nissanów LEAF, postanowiwszy zostać największym operatorem bezemisyjnych pojazdów na Węgrzech. Na potrzeby tego pionierskiego przedsięwzięcia dyrektor generalny firmy, Örs Lévay, zlecił zainstalowanie 7 stanowisk szybkiego ładowania na terenie miasta.
Z Estonii dotarły informacje, że Nissan LEAF eksploatowany przez korporację taksówkową Elektritakso przejechał już ponad 218 000 kilometrów na oryginalnym zespole akumulatorowym, co potwierdza wysoką jakość i niezawodność samochodów elektrycznych oferowanych przez Nissana. W całej Estonii jest 80 elektrycznych taksówek i liczba ta wciąż rośnie. Na Litwie pod koniec 2015 roku Nissan dostarczy pierwsze 8 w pełni elektrycznych taksówek korporacji Smart Taxi Company działającej w stolicy tego kraju – Wilnie.
Ponadto wkrótce na rynku pojawi się nowy Nissan LEAF 30 kWh, który ze względu na wydłużony o 26% zasięg będzie jeszcze atrakcyjniejszą propozycją dla taksówkarzy.
Samochody elektryczne marki Nissan - w tym osobowy Nissan LEAF oraz e‑NV200 w wersji osobowej i dostawczej - stają się coraz popularniejsze wśród europejskich firm taksówkowych. W rankingu liczebności e‑taksówek prowadzą Holandia i Wielka Brytania.
5 krajów z największą liczbą zarejestrowanych e‑taksówek w Europie:
Nissan LEAF Nissan e-NV200 Liczba e‑taksówek marki Nissan
Holandia 27 167 194
Wielka Brytania 124 10 134
Estonia 74 0 74
Węgry 68 0 68
Niemcy 24 6 30
W listopadzie 2011 roku Taxi Electric z Amsterdamu była pierwszą prywatną korporacją taksówkową, która przestawiła się na stuprocentowo elektryczne taksówki. Od tego czasu inne firmy z całej Europy przyłączają się do elektrycznej rewolucji, a modele Nissan LEAF i e‑NV200 wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa taksówkowe także w Sztokholmie, Pradze, Barcelonie i Rzymie.
Przy kosztach eksploatacji na poziomie zaledwie 0,03 EUR/km takie firmy jak działająca w południowo-zachodniej Anglii C&C Taxis oszczędzają średnio ponad 79 000 EUR rocznie. Przykład C&C Taxis - jednej z coraz liczniejszych firm taksówkowych w Europie używających elektrycznych Nissanów - dowodzi, że samochody elektryczne marki Nissan mogą być niezawodnie eksploatowane, przynosząc ogromne oszczędności i przyczyniając się do znacznego zmniejszenia śladu węglowego firmy.
Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni, ogłaszając osiągnięcie tego ważnego progu. W bieżącym roku Nissan dostarczył już o 30% więcej e‑taksówek niż w roku finansowym 2014, a liczba ta wciąż rośnie w miarę jak coraz więcej przedsiębiorstw taksówkowych zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z pełnej elektryfikacji parku pojazdów”.
W 2014 roku sprzedaż w 100% elektrycznego Nissana LEAF wzrosła o 33% w porównaniu z poprzednim rokiem. Dzięki mniejszej liczbie ruchomych części szacunkowe koszty przeglądów samochodów elektrycznych marki Nissan są nawet o 40% niższe w porównaniu z kosztami dla pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Ponadto europejscy właściciele elektrycznych samochodów w wielu krajach korzystają z różnych zachęt, takich jak ulgi podatkowe czy zwolnienie z akcyzy.
Nissan przekroczył ten ważny próg 500 taksówek po około 5 latach od wprowadzenia na rynek modelu LEAF - pierwszego produkowanego masowo bezemisyjnego pojazdu - i w zaledwie jeden rok po premierze w 100% elektrycznego dostawczego Nissana e‑NV200. Nissan LEAF pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów - na całym świecie sprzedano go już w liczbie ponad 195 000 egzemplarzy.