Takoni
Stokvis Tapes
VIA
20 grudnia br. zostały zakończone najdłuższe w historii negocjacje pomiędzy kierownictwem Volkswagena a związkiem zawodowym IG Metall. Po negocjacjach, które trwały od poniedziałku 16 grudnia strony zawarły porozumienie „Volkswagen przyszłości” („Zukunft Volkswagen“).

Oliver Blume, dyrektor generalny Grupy Volkswagen: „Po długich i intensywnych negocjacjach umowa stanowi ważny sygnał dotyczący przyszłej rentowności marki Volkswagen, Volkswagen Samochody Użytkowe i Volkswagen Components. Dzięki osiągniętemu pakietowi środków firma wyznaczyła kurs na swoją przyszłość pod względem kosztów, wydajności i struktur. Zarząd i kierownictwo uczestniczą w nieproporcjonalnym stopniu.”

Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen Samochody Osobowe: „Wyznaczyliśmy sobie trzy priorytety dla przyszłość marki Volkswagen: zmniejszenie nadwyżek mocy produkcyjnych w Niemczech, zmniejszenie kosztów pracy i osiągnięcie konkurencyjnych kosztów rozwoju. Negocjacje doprowadziły do ​​realnych wyników we wszystkich trzech kwestiach. Dzięki pakietowi środków, na który się zdecydowaliśmy, jesteśmy w stanie w dużym stopniu wypełnić lukę w naszym programie wyników. W ten sposób stworzyliśmy podstawy do uczynienia Volkswagena wiodącym technologicznie producentem masowym do roku 2030 - z jasnym planem, mocnymi produktami i wyraźnym zaangażowaniem w Niemcy jako lokalizację.

Moce produkcyjne niemieckich fabryk Volkswagena zostaną trwale zmniejszone o 734 tys. pojazdów rocznie. Strony zgodziły się, oprócz strukturalnych środków produkcyjnych, na społecznie akceptowalną redukcję zatrudnienia o ponad 35 tys. miejsc pracy do 2030 roku. Dzięki kompleksowej redukcji mocy produkcyjnych w niemieckich fabrykach oraz znacznej, trwałej redukcji kosztów pracy o 1,5 miliarda euro rocznie, umowa „Volkswagen przyszłości” stworzyła warunki finansowe do osiągnięcia celu.

Ustalenia do poszczególnych lokalizacji:
  • Wolfsburg (produkcja): w przyszłości w siedzibie głównej marki będą również produkowane modele ID.3 i CUPRA. Od 2027 roku produkcja modeli Golf i Golf Variant zostanie przeniesiona do zakładu Puebla w Meksyku. W efekcie produkcja zostanie zmniejszona z obecnych czterech linii montażowych do dwóch. Pod koniec tej dekady zostanie uruchomiona produkcja kolejnego elektrycznego Golfa i kolejnego modelu opartego na przyszłej architekturze samochodów elektrycznych SSP.
  • Wolfsburg (rozwój techniczny): do 2030 r. zostanie zlikwidowanych około 4 tys. miejsc pracy. Zadania zostaną także przeniesione do innych lokalizacji sieci rozwoju technicznego Grupy.
  • Emden: w tym zakładzie będą nadal wytwarzane modele ID.7 Sedan, ID.7 Tourer i ID.4.
  • Osnabruck: kabriolet T-Roc będzie produkowany do połowy 2027 roku. Badane są możliwości alternatywnego wykorzystania tej lokalizacji.
  • Zwickau: pozostanie miejscem produkcji Audi Q4 e-tron i Audi Q4 e-tron Sportback. od 2027 roku produkcja pojazdów będzie realizowana na jednej linii montażowej.
  • Drezno: Z końcem 2025 roku zakończy się produkcja pojazdów Gläsernen Manufaktur.Volkswagen AG pracuje nad alternatywnymi opcjami.
  • Volkswagen Samochody Użytkowe: Główna fabryka marki w Hanowerze pozostaje miejscem produkcji modeli ID.Buzz i Multivan. Uzgodniono konkretne środki mające na celu trwałą redukcję kosztów fabryki.
  • Volkswagen Components: ustalono osiągnięcie trwałego wzrostu wydajności, łącznie do 3 miliardów euro, do 2030 roku przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pracy o około 500 milionów euro rocznie. Lokalizacje Volkswagen Group Components w Kassel, Brunszwiku, Salzgitter, Hanowerze, Wolfsburgu i Chemnitz zostaną utrzymane, a koszty fabryk będą stale monitorowane. Moce produkcyjne zostaną uelastycznione dzięki nowym modelom czasu pracy.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
Bodycote Polska Sp. z o.o.