Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W drugim kwartale 2024 roku firma Porsche AG osiągnęła lepsze wyniki niż w pierwszym. Teraz ogłosiła solidne wyniki finansowe za pierwsze półrocze. Ponadto producent samochodów sportowych obserwuje znaczny popyt na innowacyjne 911 Carrera GTS T-Hybrid.

Kultowe 911 po modernizacji oraz nowy, w pełni elektryczny Macan wzbogaciły gamę produktową z uwzględnieniem długofalowej perspektywy. W ujęciu finansowym, po powściągliwym początku roku, rozwój firmy ponownie nabrał tempa: rentowność operacyjna sprzedaży grupy w drugim kwartale wyniosła 17,0%, co stanowiło górną granicę oczekiwań. W rezultacie rentowność operacyjna sprzedaży grupy w pierwszym półroczu 2024 roku wzrosła powyżej poziomu 15%, i to pomimo trudnych okoliczności.

Bieżący rok obrotowy trwa pod znakiem premier produktów Porsche. Kolejnym ważnym punktem kampanii była majowa prezentacja całkowicie odnowionego modelu 911. W ciągu zaledwie kilku miesięcy producent samochodów sportowych zaktualizował pięć z sześciu swoich linii modelowych, a po finalizacji zmian będzie oferować najmłodszą gamę produktów od lat.

„Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego dysponujące superlekkim układem hybrydowym o wysokich osiągach. Jego technikę opracowano i przetestowano w sporcie motorowym. Popyt na ten ekscytujący samochód sportowy przekroczył nasze oczekiwania” – powiedział dyrektor generalny Oliver Blume. „Dzięki największej ofensywie produktowej w historii Porsche ustawiamy się na pole position w tym wytrzymałościowym wyścigu, jakim jest transformacja branży motoryzacyjnej. Innowacyjną siłę Porsche podkreślają liczne nowinki techniczne, które naszym zdaniem zachwycą i zainspirują naszych klientów na całym świecie”.

Zmodernizowane linie modelowej Panamera, Taycan i 911 zostały już wprowadzone na rynek w ostatnich miesiącach, zgodnie z harmonogramem. We wrześniu dołączy do nich nowy, w pełni elektryczny Macan. Najnowsze produkty imponują wieloma technicznymi innowacjami na światową skalę. Wprowadzenie tak wielu nowości w pierwszym półroczu nadal ma jednak wpływ na sprzedaż i zapasy. Ponadto zmiany modelowe spowodowały istotny, okresowy wzrost kosztów badań i rozwoju oraz działalności sprzedażowej. Doprowadziło to do spodziewanych spadków przychodów ze sprzedaży oraz zysku. W pierwszym półroczu 2024 roku przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 19,46 mld euro (2023 rok: 20,43 mld euro). Rentowność operacyjna sprzedaży grupy wyniosła 15,7% (2023 rok: 18,9%), a przepływy pieniężne netto w sektorze motoryzacyjnym – 1,12 mld euro (2023 rok: 2,22 mld euro).

Jeszcze bardziej zrównoważona struktura sprzedaży
Tak wyniki w połowie 2024 roku skomentował Lutz Meschke, wiceprezes zarządu i członek zarządu ds. finansów oraz IT: „W trudnych czasach jesteśmy odporni finansowo i osiągamy wysoką rentowność. To zasługa naszej strategii sprzedaży, zorientowanej na wartość, oraz wysoce zrównoważonej struktury sprzedaży. Pozwala to nam w dużym stopniu absorbować wahania na poszczególnych rynkach”. Dostawy do klientów w pierwszej połowie roku spadły o 6,8%, do 155 945 samochodów. W poszczególnych regionach Porsche odnotowało jeszcze bardziej zrównoważoną strukturę sprzedaży.

Podczas gdy rynek chiński wykazał spadek, w Europie i Niemczech zarejestrowano wzrosty. Region rynków zamorskich i wschodzących utrzymał wysoki poziom rozwoju z poprzedniego roku. Meschke dodał: „Tak stabilna pozycja pozwala nam kontynuować realizację naszej strategii wartości ponad wolumen. Ponieważ transformacja w kierunku elektromobilności w ujęciu światowym przebiega bardzo różnie, rozpoczęliśmy już ponowną kalibrację i zmianę priorytetów dla projektów oraz produktów w odniesieniu do techniki silnika spalinowego”. Częścią strategii jest zachowanie jak największej elastyczności w produkcji układów napędowych różnego typu. Porsche w dalszym ciągu koncentruje się na trzech rodzajach zespołów napędowych: pojazdach w pełni elektrycznych, efektywnych hybrydach plug-in oraz ekscytujących silnikach spalinowych. „W przyszłości nasi klienci nadal będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy mocnych i efektywnych modeli spalinowych i hybrydowych, a także modeli elektrycznych” – podkreślił Meschke.

Porsche koryguje prognozę na rok obrotowy 2024
Różni dostawcy Porsche AG borykają się obecnie ze znacznym niedoborem dostaw specjalnych stopów aluminium. Braki w dostawach wynikają z zalania zakładów produkcyjnych ważnego europejskiego dostawcy aluminium, który pisemnie poinformował swoich klientów o wystąpieniu zdarzenia siły wyższej. Niedobory wpływają na dostępność lekkich elementów nadwozia z aluminium, stosowanych we wszystkich liniach modelowych wytwarzanych przez Porsche. Pomimo natychmiastowego wdrożenia środków zaradczych nie ulega wątpliwości, że zbliżający się niedobór dostaw doprowadzi do zakłóceń w produkcji, które w ciągu roku nie zostaną w pełni zrekompensowane.

W związku z powyższym zarząd podjął decyzję o skorygowaniu prognozy na bieżący rok obrotowy. Obecnie w roku obrotowym 2024 oczekuje się następujących danych:
• rentowność sprzedaży: od 14% do 15% (poprzednia prognoza: od 15% do 17%);
• przychody ze sprzedaży: od 39 do 40 mld euro (poprzednia prognoza: od 40 do 42 mld euro);
• marża przepływów pieniężnych netto w sektorze motoryzacyjnym: od 7% do 8,5% (poprzednia prognoza: od 8,5% do 10,5%);
• marża EBITDA w sektorze motoryzacyjnym: od 23% do 24% (poprzednia prognoza: od 24% do 26%);
• udział modeli BEV: od 12% do 13% (poprzednia prognoza: od 13% do 15%).
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.