Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Porsche AG oraz Norsk Hydro ASA będą współpracować w celu dalszego ograniczania śladu węglowego samochodów Porsche poprzez stosowanie niskoemisyjnych profili i aluminium Hydro. Ponadto obie firmy mają zamiar wspólnie stworzyć innowacyjną koncepcję łańcucha wartości dla materiałów akumulatorowych i ich recyklingu.

Niemiecki producent luksusowych samochodów sportowych i norweskie przedsiębiorstwo przemysłowe podpisały w Oslo porozumienie mające na celu wzmocnienie swoich strategii zrównoważonego rozwoju.

Hydro dostarczy Porsche i kilku dostawcom komponentów producenta sportowych aut gamę niskoemisyjnego aluminium - Hydro Reduxa 4.0 oraz stopy o jeszcze niższym śladzie węglowym. Już ten pierwszy stop pierwotnego aluminium ma jeden z najniższych poziomów emisji CO₂ na rynku i jest produkowany z wykorzystaniem energii odnawialnej. Wartość śladu obejmuje emisje od kopalni do metalu. Do 2025 r. Hydro umożliwi Porsche zmniejszenie śladu węglowego aluminium w projektach przyszłych samochodów do około 3,5 kilograma CO₂ na kilogram zużytego aluminium. To o około 60% mniej niż średnio dla aluminium pierwotnego stosowanego obecnie w Europie.

„Porsche pracuje nad tym, aby do 2030 r. łańcuch wartości naszych samochodów był neutralny w zakresie emisji dwutlenku węgla. Aluminium i materiały do produkcji akumulatorów odgrywają kluczową rolę w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Dzięki aluminium od Hydro dążymy do znacznego ograniczenia emisji CO₂ pochodzących z wykorzystywania tego ważnego materiału” - powiedziała Barbara Frenkel, członek zarządu Porsche AG ds. zamówień.

„Aby ograniczyć globalne ocieplenie, musimy zdekarbonizować systemy energetyczne, produkować z myślą o obiegu zamkniętym i ponownie wykorzystywać zasoby, które są już w użyciu. Aluminium jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym zieloną transformację, jednak łańcuchy dostaw muszą stać się bezemisyjne. Aby tak się stało, branża powinna ze sobą współpracować. Tym bardziej cieszymy się, że możemy pracować nad naszym wspólnym zadaniem stworzenia samochodu niemal bezemisyjnego z pionierem takim jak Porsche” – powiedziała Hilde Merete Aasheim, prezes i dyrektor generalna Hydro.

Ze względu na doskonałe właściwości aluminium w zakresie giętkości, lekkości i wytrzymałości udział tego materiału w samochodach Porsche stale rośnie. Aluminium jest jednym z kluczowych elementów przekształcania auta elektrycznego w samochód sportowy. Już dziś stanowi ono około 30% masy własnej Porsche Taycan, pierwszej w pełni elektrycznej linii modelowej producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen. W ramach ambitnych planów dekarbonizacji obu firm Hydro zamierza zaopatrywać Porsche oraz dostawców części Porsche w aluminium, zakładając realizację celu neutralności pod względem emisji CO₂ w 2030 r. Hydro osiągnie to poprzez zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej przy produkcji aluminium oraz recykling złomu pokonsumpcyjnego, tak aby zwiększyć stopień zamknięcia obiegu i zmniejszyć ślad węglowy produkowanego aluminium.

Kolejną ważną częścią umowy pomiędzy obiema firmami będzie weryfikacja koncepcji budowy zrównoważonego łańcucha wartości akumulatorów w Europie. Porsche i Hydro planują wspólnie opracować plan recyklingu materiałów akumulatorowych na Starym Kontynencie. Jednym z kluczowych elementów tego projektu będzie zbadanie, jak stworzyć efektywne rozwiązania „zamkniętej pętli” dla akumulatorów elektrycznych modeli Porsche.

„Dostęp do surowców pozyskiwanych w sposób zrównoważony to kluczowe wyzwanie dla przemysłu motoryzacyjnego. Hydro ma duże doświadczenie w recyklingu surowców akumulatorowych. W Porsche wyraźnie zobowiązujemy się do zwiększenia stopnia wykorzystania w naszych autach materiałów pochodzących z recyklingu. Wspólnie z Hydro podzielamy koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Chcemy długoterminowo zabezpieczyć nasz łańcuch dostaw, dlatego doceniamy istotny wkład Hydro w nasz projekt recyklingu” - dodała Barbara Frenkel, członek zarządu Porsche AG ds. zamówień.

Europejski łańcuch dostaw materiałów niezbędnych do produkcji akumulatorów wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju. Oczekuje się, że w przyszłości recykling będzie odgrywał kluczową rolę w zaspokajaniu rosnącego zapotrzebowania na akumulatory samochodowe. Sukces na tym polu wymaga współpracy między tradycyjnymi gałęziami przemysłu. Porsche i Hydro angażują się w zbadanie potencjału partnerstw w tej dziedzinie. Obie firmy spodziewają się, że pierwsze rezultaty w zakresie wykonalności wspólnego recyklingu baterii pojawią się w 2025 r.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
GABEC
Alucrom Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.