Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku Porsche AG kontynuowało swój planowany kurs. Szczególnie wymagające otoczenie gospodarcze i kompleksowa aktualizacja gamy produktów, zgodnie z oczekiwaniami, miały wpływ na kluczowe wskaźniki zanotowane na koniec trzeciego kwartału.

Producent samochodów sportowych potwierdza jednak swoją prognozę na cały rok 2024 – o ile warunki ramowe nie ulegną znacznemu pogorszeniu. W pierwszych dziewięciu miesiącach Porsche odnotowało przychody ze sprzedaży grupy w wysokości 28,56 mld euro (analogiczny okres 2023: 30,13 mld euro). Zysk operacyjny grupy osiągnął poziom 4,04 mld euro (2023: 5,50 mld euro), a rentowność operacyjna sprzedaży grupy – 14,1% (2023: 18,3%). Przepływy pieniężne netto w sektorze motoryzacyjnym wyniosły 1,24 mld euro (2023: 3,39 mld euro).

„Każdy tor wyścigowy ma wolniejsze i szybsze odcinki. To samo dotyczy roku obrotowego. Spodziewamy się, że w czwartym kwartale będziemy mogli przyspieszyć i czeka nas finalny sprint do mety” – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu oraz członek zarządu ds. finansów i IT. „Zgodnie z oczekiwaniami trzeci kwartał był najsłabszy w bieżącym roku obrotowym. Jednak biorąc pod uwagę wyniki kwartalne oraz nasze oczekiwania na resztę roku, jesteśmy przekonani, że osiągniemy ambitne cele na cały rok. Nawet w trudnych czasach Porsche jest finansowo stabilne i wysoce dochodowe”. Zysk na akcję zwykłą po pierwszych dziewięciu miesiącach wyniósł 3,03 euro (2023: 4,32 euro), a na akcję uprzywilejowaną – 3,04 euro (2023: 4,33 euro).

Bieżący rok obrotowy jest zasadniczo zdefiniowany przez wprowadzanie na rynek nowych produktów. W ciągu zaledwie kilku miesięcy Porsche zaktualizowało pięć z sześciu swoich linii modelowych i ma obecnie najmłodszą gamę od wielu lat. Ten kontekst niesie za sobą duży potencjał rynkowy na nadchodzące lata. Dobrym przykładem jest Cayenne. Obecne wydanie, wprowadzone na rynek pod koniec 2023 roku, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku odnotowało 21-procentowy wzrost popularności. Po zaktualizowanych liniach Panamera, Taycan i 911 producent rozpoczął już dostarczanie nowego, w pełni elektrycznego SUV-a Macan.

Całkowita liczba dostaw w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku wyniosła 226 026 samochodów (analogiczny okres 2023: 242 722). „W Chinach mamy do czynienia ze strukturalną zmianą popytu. Ponadto globalna transformacja w kierunku aut elektrycznych przebiega wolniej, niż pierwotnie zakładano. Z tego powodu dokonujemy rewizji oferty produktów i ekosystemu, a także naszych budżetów oraz kosztów. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej zwiększyć naszą elastyczność i odporność” – powiedział Meschke. Porsche będzie konsekwentnie koncentrować się na dostosowywaniu podaży i popytu, zgodnie ze swoją strategią „wartość ponad wolumen”. Dotyczy to przede wszystkim rynku chińskiego, który wciąż boryka się z wyzwaniami.

Prognoza pozostaje stabilna pomimo wymagającego otoczenia
Porsche AG nadal zmaga się z bardzo trudnym otoczeniem makroekonomicznym oraz różnymi napięciami i konfliktami geopolitycznymi. Niepewność i obciążenia finansowe w szczególności wynikają z sytuacji na rynku chińskim, licznych rynkowych premier nowych produktów, możliwych wąskich gardeł w łańcuchu dostaw oraz dalszych kosztów inflacyjnych – zwłaszcza po stronie dostawców. Mimo to producent sportowych samochodów niezmiennie intensywnie inwestuje w innowacje, cyfryzację, zrównoważony rozwój, projektowanie przyszłych produktów i usług oraz w pielęgnację satysfakcji klientów.

Pomimo wymagającej sytuacji Porsche potwierdza swoją prognozę na cały rok 2024 - o ile warunki ramowe nie ulegną znacznemu pogorszeniu. Dotyczy to w szczególności ryzyk makroekonomicznych, takich jak wprowadzenie dodatkowych ograniczeń i taryf celnych. Prognoza bazuje na następujących liczbach:
• przychody ze sprzedaży: od 39 do 40 mld euro
• rentowność operacyjna sprzedaży: od 14 do 15%
• przepływy pieniężne netto w sektorze motoryzacyjnym: od 7 do 8,5%
• marża EBITDA w sektorze motoryzacyjnym: od 23 do 24%
• udział modeli BEV: od 12 do 13%
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Takoni Sp. z o.o.
GREG-PLAST