Porsche podejmuje dalsze wysiłki na rzecz zmniejszenia emisji CO₂ w łańcuchu dostaw: producent samochodów sportowych wymaga od około 1300 swoich dostawców seryjnych elementów, by od lipca 2021 r. do produkcji komponentów Porsche wykorzystywali oni wyłącznie energię odnawialną.
Dotyczy to wszelkich zamówień udzielonych na dostarczanie materiałów produkcyjnych na potrzeby projektów nowych pojazdów. Dostawcy, którzy nie chcą przejść na certyfikowaną zieloną energię, w długofalowej perspektywie nie będą już brani pod uwagę przy zawieraniu umów z Porsche.
„Nasi dostawcy ogniw akumulatorowych muszą używać zielonej energii już od 2020 r. Teraz robimy kolejny ważny krok: aby jeszcze bardziej ograniczyć emisję CO₂, postulujemy, by nasi seryjni dostawcy wykorzystywali do produkcji naszych komponentów wyłącznie energię odnawialną. Zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy odpowiedzialni za dopilnowanie, by łańcuchy dostaw były przejrzyste i zrównoważone” – powiedział Uwe-Karsten Städter, członek zarządu Porsche AG ds. zakupów.
Porsche postawiło sobie ambitny cel: do 2030 r. firma chce być neutralna pod względem emisji CO₂ w całym łańcuchu wartości. W tej chwili łańcuch dostaw producenta samochodów sportowych odpowiada za około 20% całkowitej emisji gazów cieplarnianych Porsche. Do 2030 r., ze względu na postępującą elektryfikację pojazdów, współczynnik ten ma wzrosnąć do około 40%. Firma podchodzi jednak do tej kwestii bez kompromisów: „Wykorzystując jedynie odnawialne źródła energii, nasi dostawcy podążają za naszym przykładem w wysiłkach na rzecz osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO₂. Aby wprowadzić kolejne udoskonalenia, jeśli chodzi o nasz zrównoważony rozwój, planujemy jeszcze intensywniejsze rozmowy z naszymi partnerami. Tylko pracując razem, będziemy w stanie przeciwdziałać trwającym zmianom klimatycznym” – wyjaśnił Städter.
Porsche ogranicza emisje CO₂ nie tylko w ramach łańcucha dostaw, ale i we własnych zakładach: produkcja odmian modelu Taycan – pierwszych całkowicie elektrycznych samochodów sportowych budowanych w zakładzie w Stuttgarcie-Zuffenhausen – jest neutralna pod względem emisji CO₂ od momentu jej uruchomienia w 2019 r. Od 2020 r. dotyczy to już wszystkich pojazdów wytwarzanych w siedzibie firmy, a więc także 911 i 718. Na początku 2021 r. w ich ślady poszły centrum rozwoju w Weissach oraz fabryka w Lipsku, gdzie produkowane są modele Macan i Panamera. Oznacza to, że działalność wszystkich głównych zakładów Porsche jest już neutralna pod względem emisji CO₂.
Ponadto w ciągu najbliższych 10 lat firma zainwestuje ponad 1 mld euro w działania na rzecz dekarbonizacji. Na początku marca Porsche świętowało kolejny kamień milowy w tej dziedzinie – prezentując model Taycan Cross Turismo. Ten wyjątkowo wszechstronny samochód wśród elektrycznych aut sportowych jest pierwszym na świecie pojazdem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla przez cały okres eksploatacji. Wkrótce dołączą do niego kolejne serie modelowe. Producent planuje, że do 2030 r. ponad 80% sprzedaży wszystkich nowych pojazdów będą stanowić modele wyłącznie elektryczne lub z hybrydowym napędem plug-in. Już w 2025 r. co najmniej 50% sprzedawanych nowych aut ma korzystać z napędu elektrycznego.
Europa
Porsche wymaga od swoich dostawców przejścia na zieloną energię
- Szczegóły
- Autor: Porsche