Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Porsche AG raportuje bardzo udany początek pierwszego roku po wejściu na giełdę. W ciągu pierwszych trzech miesięcy zarówno przychody ze sprzedaży Grupy, jak i jej zysk operacyjny wzrosły o ponad jedną czwartą. Przychody ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku zwiększyły się o 25,5%, do 10,10 mld euro (I kw. 2022: 8,04 mld euro).

Zysk operacyjny Grupy urósł o 25,4%, z 1,47 mld euro do 1,84 mld euro. Rentowność operacyjna sprzedaży Grupy osiągnęła poziom 18,2% – to wynik porównywalny z tym sprzed roku. Po pierwszym kwartale przepływy pieniężne netto z działalności w sektorze motoryzacyjnym wyniosły 1,43 mld euro (I kw. 2022: 778 mln euro). Marża przepływów pieniężnych netto w segmencie motoryzacyjnym wzrosła do 15,3% (I kw. 2022: 10,6%). Na ubiegłoroczne przepływy pieniężne netto wpłynęły między innymi poważne zakłócenia w łańcuchu dostaw.

„Rynki na całym świecie pozostają niestabilne, dlatego tym bardziej jesteśmy zadowoleni z naszych danych. Znaczący wzrost wynika z kilku czynników: wyższej sprzedaży Grupy oraz utrzymujących się pozytywnych trendów, jeśli chodzi o ceny i miks w ramach gamy produktów. Kontynuujemy naszą strategię nowoczesnego luksusu, w interesie naszych klientów” – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu Porsche AG oraz członek zarządu ds. finansów i IT. Pomimo wymagających okoliczności występujących na całym świecie Porsche potwierdza swoje cele na cały 2023 rok. Założenia dotyczące przychodów ze sprzedaży Grupy mieszczą się w przedziale 40-42 mld euro. „Jeśli globalne trudności nie ulegną znacznemu pogorszeniu, spodziewamy się, że rentowność operacyjna sprzedaży Grupy w roku obrotowym 2023 wyniesie od 17 do 19 procent” – kontynuował Meschke. „Długoterminowo dążymy do tego, aby rentowność operacyjna sprzedaży Grupy przekraczała 20 procent”.

Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, dodał: „Nasza marka samochodów sportowych obchodzi w tym roku swoje 75. urodziny. I jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek wcześniej. Nasze produkty są niezwykle cenione przez klientów na całym świecie, a nasz model biznesowy jest elastyczny i solidny – nawet w trudnym otoczeniu rynkowym. To zasługa całego zespołu Porsche”. W pierwszym kwartale 2023 r. producent sportowych aut zwiększył dostawy do klientów rok do roku o 18% – pomimo niestabilnej sytuacji gospodarczej oraz ograniczeń w dostępności części. Łącznie w pierwszym kwartale przekazał 80 767 samochodów (rok wcześniej: 68 426).

Oddział usług finansowych Porsche Financial Services (PFS) w pierwszych trzech miesiącach roku kontynuował konsekwentny wzrost: przychody ze sprzedaży wzrosły do 803 mln euro (I kw. 2022: 776 mln euro). Związany z inflacją wzrost referencyjnej stopy procentowej szybko odbił się echem w segmencie produktów finansowych – udział leasingowanych i finansowanych nowych samochodów spadł do 41,5% (rok wcześniej: 45,7%). Zysk operacyjny PFS zmniejszył się do 86 mln euro (I kw. 2022: 102 mln euro). Spadek koniunktury to przede wszystkim efekt wycen instrumentów zabezpieczających przed ryzykiem zmiany stóp procentowych oraz instrumentów pochodnych.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Bimax Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.